2019 a fost un calvar pentru Renault, cifrele confirma acest lucru

Intr-o piata mondiala destul de ursuza, constructorul a afisat o pierdere neta de 141 de milioane de euro anul trecut. Ultima data cand s-au inregistrat pierderi de o asemenea in anvergura in 2009.

Constructorul francez a publicat vineri, 14 februarie, cele mai proaste rezultate financiare din ultimul deceniu, afisand o pierdere neta de 141 milioane de euro, extrem de departe de cei 3,3 miliarde de beneficii afisate in 2018 si dincolo de recordul absolut de profit, stabilit in urma cu doar doi ani, in 2017 (5,1 miliarde). Odata cu deschiderea Bursei din Paris, vineri dimineata, Renault afisa o pierdere de peste 4%.

Putini isi amintesc pierderile suferite de companie in 2009, o perioada de criza profunda in domeniul financiar si automobil. Depresia era profunda datorita unei gauri de numai putin de 3 miliarde de dolari. Insa, in 2019 iata ca istoria se repeta, Renault nu mai are parte de un an exceptional ca si in 2017.

Anul trecut Renault intra intr-o noua era, prima fara Carlos Ghosn, fostul sau patron atotputernic, arestat, la sfarsit de 2019 si care s-a refugiat in Liban. Aceasta lovitura a afectat nu doar alianta Renault cu partenerii sai japonezi Nissan si Mitsubishi ci toate aceste bulversari se produc pe fondul unei cotituri in universul automobilelor la nivel mondial.

Vezi si:  Danone se restructurează

Cu toate acestea, lucrurile nu stau chiar atat de rau in ceea ce priveste aceste rezultate din 2019. Cifra de afaceri este fara indoiala in scadere de la 3,3% la 55, 5 miliarde de euro insa acest lucru nu este anormal intr-o piata internationala in scadere cu aproximativ 5%. In aceasta situatie se afla si Nissan, aliatul Renault. Contributia lui Nissan s-a redus in 2019 la 1,27 miliarde de euro si nu s-a ridicat peste 242 de milioane anul trecut.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *