Vânzările de flori vor aduce importatorilor şi florăriilor din România o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro (circa 100 de milioane de lei), în perioada 1 – 8 martie, arată estimările unei companii de consultanţă.
Analiza de specialitate indică vânzări de peste 2,28 de milioane de buchete de flori, în intervalul menţionat, cu o marjă de +/- 20%.
Cele mai căutate flori, în această perioadă, sunt cele specifice primăverii, precum ghioceii, freziile, zambilele, lalelele sau narcisele, însă cei mai apreciaţi rămân trandafirii.
Potrivit analizei realizate de Frames, datele preliminarii arată că, în 2019, afacerile cu flori din ţara noastră au depăşit 1,5 miliarde de lei, o cifră mai mult decât dublă faţă de anul 2010, când valoarea a fost de 399,1 milioane de lei.
La nivelul anului 2018, cele 3.091 de firme active în acest sector raportau afaceri de 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 170 milioane de lei faţă de anul anterior, în timp ce profitabilitatea sectorului s-a majorat semnificativ, de la 14,7 milioane lei (în 2010) la 99,5 milioane lei (în 2018).
În sectorul comerţului cu ridicata al florilor şi al plantelor erau înregistrate 473 de firme în funcţiune, în 2018, şi care raportau afaceri de aproape 400 milioane de lei, iar în sectorul comerţului cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor activau 2.618 companii (faţă de 1.048, în 2010), cu afaceri ce însumau 1,04 miliarde de lei.
Cele mai multe firme specializate se aflau în: Bucureşti (616), Cluj (183), Ilfov (146), Constanţa (145), Braşov (139), Timişoara (129) şi Bihor (109).
La polul opus se situau judeţele: Ialomiţa – cu 27 de firme, Tulcea (23), Vaslui (22) şi Mehedinţi (7).
Afacerile cu flori prosperă în perioada următoare
Intelligence Marketing Day 2024: Evenimentul de marketing digital AI care nu trebuie ratat!
Berea fara alcool, tot mai preferata de europeni
Momentum Capital (Martijn van Rheenen) și miliardarul belgian Marc Coucke vor să cumpere împreună ca...
Decathlon lanseaza "Decathlon Pulse" pentru a gasi noi "motoare de crestere"
Doar 4% dintre marketeri cred ca 5 zile la birou sunt necesare