Afacerile cu flori prosperă în perioada următoare

Vânzările de flori vor aduce importatorilor şi florăriilor din România o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro (circa 100 de milioane de lei), în perioada 1 – 8 martie, arată estimările unei companii de consultanţă.
Analiza de specialitate indică vânzări de peste 2,28 de milioane de buchete de flori, în intervalul menţionat, cu o marjă de +/- 20%.
Cele mai căutate flori, în această perioadă, sunt cele specifice primăverii, precum ghioceii, freziile, zambilele, lalelele sau narcisele, însă cei mai apreciaţi rămân trandafirii.
Potrivit analizei realizate de Frames, datele preliminarii arată că, în 2019, afacerile cu flori din ţara noastră au depăşit 1,5 miliarde de lei, o cifră mai mult decât dublă faţă de anul 2010, când valoarea a fost de 399,1 milioane de lei.
La nivelul anului 2018, cele 3.091 de firme active în acest sector raportau afaceri de 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 170 milioane de lei faţă de anul anterior, în timp ce profitabilitatea sectorului s-a majorat semnificativ, de la 14,7 milioane lei (în 2010) la 99,5 milioane lei (în 2018).
În sectorul comerţului cu ridicata al florilor şi al plantelor erau înregistrate 473 de firme în funcţiune, în 2018, şi care raportau afaceri de aproape 400 milioane de lei, iar în sectorul comerţului cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor activau 2.618 companii (faţă de 1.048, în 2010), cu afaceri ce însumau 1,04 miliarde de lei.
Cele mai multe firme specializate se aflau în: Bucureşti (616), Cluj (183), Ilfov (146), Constanţa (145), Braşov (139), Timişoara (129) şi Bihor (109).
La polul opus se situau judeţele: Ialomiţa – cu 27 de firme, Tulcea (23), Vaslui (22) şi Mehedinţi (7).

Vezi si:  Prețul mondial al alimentelor, la un nivel record pentru ultimul deceniu

Observând creșterea continuă a afacerilor cu flori de-a lungul anilor, este evident că frumusețea și simbolistica florilor continuă să captiveze inimile consumatorilor. În perioada 1-8 martie, când vânzările depășesc așteptările, se poate vedea cum florile nu sunt doar simple obiecte de decor, ci și purtătoare de emoții și mesaje, în special în momente speciale. A experimenta această industrie, fie ca antreprenor, fie ca și client, îți amintește importanța gesturilor simple, cum ar fi oferirea unui buchet de flori, care poate aduce fericire și apropiere între oameni. În viața de zi cu zi, poate ar fi benefic să împrumutăm din lecțiile pieței florilor: să acordăm mai multă atenție gesturilor mici și simbolurilor care îmbogățesc relațiile noastre interumane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *