Peste 70% dintre americani consideră că Facebook are o putere prea mare, conform unui sondaj publicat luni de site-ul specializat The Verge, semn al scepticismului tot mai răspândit în rândul marelui public faţă de reţeaua de socializare, potrivit AFP.
Sondajul, realizat în decembrie pe un eşantion de 1.123 de cetăţeni americani, readuce în atenţie rezervele a numeroşi utilizatori asupra modului în care gestionează Facebook datele private.
Numai 41% dintre cei chestionaţi spun că au suficientă încredere în Facebook pentru a-şi distribui informaţiile pe această reţea. Dintre motivele oferite pentru a nu folosi platforma, pe primul loc se află neîncrederea faţă de utilizarea de date personale.
Microsoft, Amazon, Netflix, Apple şi Google sunt în schimb companiile din sector care se bucură de cea mai ridicată cotă de încredere şi de cele mai multe opinii favorabile.
O majoritate covârşitoare a persoanelor intervievate spun de asemenea că ar fi dezamăgite dacă aceleaşi companii ar dispărea. Acest sentiment scade la 55% în cazul unei ipotetice dispariţii a Facebook, la 43% pentru cea a Instagram (proprietate a Facebook) şi la doar 33% pentru cea a Twitter.
Printre alte concluzii ale sondajului se numără şi faptul că 56% consideră că giganţii tehnologici ar trebui să fie închişi dacă ar controla o parte prea mare din piaţă. Mai mult de jumătate consideră că Google şi platforma video YouTube ar trebuie scindate.
Mai mulţi giganţi ai internetului, printre care Facebook şi Google, sunt vizaţi de anchete în SUA, desfăşurate de state americane şi de unele autorităţi federale, care sunt îngrijorate de modul lor de a gestiona date personale şi de eventuale practici anticoncurenţiale.
Americanii cred că rețeaua Facebook e prea puternică
Instagram: functii noi care nu trebuie ratate in aceasta vara
TikTok Lite: sistemul de recompense suspendat in Europa
La 9 ani de la preluare, Twitch nu este profitabila si continua sa concedieze personal
Threads isi lanseaza aplicatia web: Ce trebuie sa stii
Marile companii sunt inca reticente sa cumpere reclame pe X, fostul Twitter