Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au dispus, marţi, închiderea Halelor Centrale Obor din Bucureşti pentru nereguli majore, a anunţat, marţi, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
„Pe data de 23.11.2021, echipe de control ale Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea (CRPCR) Bucureşti-Ilfov, coordonate de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, au efectuat ample verificări privind respectarea prevederilor legale din domeniu la Halele Centrale Obor, unul dintre punctele comerciale de referinţă ale Capitalei. Au fost controlaţi 26 operatorii economici cărora le-au fost aplicate 30 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 365.000 lei şi 2 avertismente”, se menţionează în comunicatul ANPC.
De asemenea, a fost oprită definitiv de la comercializare şi retrasă din circuitul consumului uman o cantitate de circa 11,5 tone de produse alimentare nesigure, în general carne, produse din carne şi produse lactate, şi s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor pentru 25 operatori economici.
Comisarii ANPC au propus închiderea pe o durată de cel mult 6 luni pentru societatea care administrează Halele Centrale Obor.
Deficienţele constate de comisarii ANPC vizează: nerespectarea temperaturii de depozitare şi expunere spre vânzare recomandată de producător; expunerea spre vânzare în afara spaţiilor frigorifice (comercializare la temperatura mediului ambiant) pentru carne, produse din carne şi produse lactate; utilizarea unor vitrine frigorifice igienizate necorespunzător (zone cu rugină, resturi alimentare, acumulări de gheaţă murdară, insule de mucegai etc.); comercializarea unor produse alimentare nesigure şi a unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită; existenţa căilor de acces cu gresie spartă, a diferenţei de nivel, a treptelor deteriorate nemarcate, care constituie un pericol pentru cumpărători.
Măsurile drastice luate de ANPC prin închiderea Halelor Centrale Obor reprezintă un exemplu clar al importanței respectării normelor de siguranță alimentară și a standardelor de igienă în comerțul cu produse alimentare. Este îmbucurător să vedem autoritățile acționând ferm pentru protecția consumatorului, însă acest incident subliniază, de asemenea, responsabilitatea personală de a verifica starea produselor pe care le achiziționăm. În final, la nivel personal, mă face să fiu mai vigilent și să acord o atenție deosebită calității și condițiilor în care sunt expuse alimentele pe care le cumpăr, pentru a mă asigura de siguranța și sănătatea familiei mele. E o lecție utilă pentru noi toți, un memento că vigilența în fața rafturilor este esențială într-o piață variată și, uneori, dificil de controlat.