Anvelope Runflat versus anvelope standard

Cover

Din ce în ce mai multe mașini vin dotate din fabrică de către producători cu anvelope tip Runflat și fără roți de rezervă. Acest trend se extinde pe zi ce trece. Dar cu ce se diferențiază anvelopele Runflat de cele standard, și care ar fi avantajele acestora.

Anvelopele tip Runflat au două avantaje care, de fapt, nu au nicio legătură cu aderența sau anduranța unor pneuri. Primul este că eliberează un spațiu consistent din portbagaj iar al doilea este legat de siguranța rutieră și a utilizatorilor. Aceste două atu-uri sunt o consecință a faptului că pneurile tip Runflat au flancurile (taloanele) mai rezistente, permițând unui vehicul să ruleze mai departe chiar și dacă o anvelopă sau chiar toate patru au pierdut presiunea de aer.

Producătorii de anvelope au venit în întâmpinarea constructorilor de autoturisme când au creat pneurile tip Runflat. Datorită faptului că nu mai este necesar să transportați o roată de rezervă după dumneavoastră, nu doar că se eliberează spațiu de depozitare dar se și ușurează vehiculul. Ca o consecință imediată a acestei reduceri de greutate vine o scădere a consumului de carburant. La prima vedere poate nu pare părea ceva semnificativ. Dar chiar și dacă eliminarea roții de rezervă ar duce la o scădere a consumului de numai 0,1 litri la suta de kilometri, pe toată durata de exploatare a unui vehicul se adună o cantitate apreciabilă.

Vezi si:  Scădere a înmatriculărilor de mașini noi, în România

Car 7

Mai mult, pe viraje, taloanele mai rigide permit o pată de contact mai fermă, cu o formă mai regulată. Astfel, se îmbunătățește și ținuta de drum. Trebuie precizat că există un mit care trebuie desființat. Sunt multe persoane care cred că, în cazul unei pene, anvelopa RFT este numai bună de aruncat. Această idee este parțial greșită. Desigur, dacă veți continua să rulați cu 80 km/h și pe o distanță de câteva zeci de kilometri, este foarte posibil să nu mai poată fi utilizată ulterior. Dacă, în schimb, găsiți rapid un service care să vulcanizeze anvelopa (dacă este posibil), atunci veți putea să o utilizați și pe mai departe.

Ce trebuie luat în calcul este că o anvelopă Runflat este mai grea decât una normală. Acest neajuns în general nu ar trebui să vă deranjeze pentru că în majoritatea cazurilor doar tehnicienii din service-uri se vor ocupa de demontatul și montatul roților pe mașină. Dacă alegeți să le depozitați la un hotel de anvelope, atunci este și mai bine. Se vor ocupa cei de acolo de tot. Astfel, ajungem să vorbim și despre neajunsurile anvelopelor Runflat.

Vezi si:  Volkswagen primește despăgubiri de aproape 300 de milioane de euro de la foștii directori

_AAA5230 1

 

Din cauza taloanelor mai rigide, gropile și denivelările din asfalt se resimt mai puternic. Mai mult, deoarece anvelopa (inclusiv anvelopa all-season) amortizează mai puțin din șocuri, sarcina aceasta este preluată de sistemul de suspensii al mașinii. Dacă vehiculul nu a fost proiectat din start să fie dotat cu pneuri tip Runflat, există probabilitatea unei uzuri accentuate pe bucșe, articulații, pivoți etc.

Totodată trebuie să țineți cont că pneurile tip Runflat sunt considerabil mai scumpe decât cele normale sau decât cele tip XL (pentru sarcini mai grele). Prin urmare, puteți să faceți un calcul și vedea dacă avantajele sunt suficient de mari pentru a elimina roata de rezervă din portbagaj sau de sub mașină, după caz. Rețineți că nu există anvelope tip run-flat pentru orice tipodimensiune. Ca o regulă de bază, daca mașina pe care o dețineți este dotată de la producător cu loc pentru roata de rezervă, fie chiar și o roată temporară, atunci cel mai probabil nu aveți nevoie de una Runflat.

Vezi si:  Dacia a prezentat noul SUV Bigster

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *