Banca Transilvania (BT) a finalizat achiziția Bancpost, un proces care a consolidat poziția băncii pe piața bancară din România.
Tranzacția a fost semnată la finalul anului 2018, iar fuziunea celor două bănci a fost realizată cu succes după un plan de integrare ambițios. În urma acestei achiziții, Banca Transilvania a urcat pe locul 2 în topul băncilor din România, datorită extinderii portofoliului de clienți și a activelor dobândite.
Rezumat:
Detalii despre tranzacție și fuziune
Achiziția Bancpost a fost realizată de Banca Transilvania prin achiziționarea acțiunilor deținute de Eurobank Group la Bancpost S.A., ERB Retail Services IFN S.A. și ERB Leasing IFN S.A. Potrivit unui comunicat al Băncii Transilvania, această achiziție a fost considerată o oportunitate majoră de integrare a businessului Bancpost cu cel al BT, consolidându-și astfel poziția pe piață.
„Achiziționarea Bancpost este o oportunitate pentru BT datorită potențialului de integrare cu businessul nostru. Această achiziție completează strategia de creștere organică a Băncii Transilvania, consolidându-ne poziția pe piață. Suntem pregătiți să ne adaptăm responsabil noii dimensiuni BT și noilor realități. Banca noastră va continua să sprijine antreprenorii români și economia locală, creând valoare adăugată pentru acționari, clienți și echipă”, a declarat Horia Ciorcilă, Președintele Consiliului de Administrație al Băncii Transilvania.
Aspecte financiare ale tranzacției
- Banca Transilvania a achiziționat Bancpost la 75% din valoarea activului net pentru aproximativ 178,67 milioane euro, iar în plus a preluat un împrumut subordonat în valoare de 80 milioane euro datorat de Bancpost către foștii acționari.
- BT a plătit 40,42 milioane euro pentru ERB Retail Services IFN și 6,79 milioane euro pentru ERB Leasing IFN.
- În urma acestei tranzacții, Banca Transilvania a dobândit noi active în valoare de 11,6 miliarde lei (aproximativ 2,5 miliarde euro) și o rețea de aproximativ 150 de sedii.
Impactul achiziției asupra pieței bancare
Odată cu această achiziție, Banca Transilvania și-a consolidat semnificativ poziția pe piața bancară din România, ajungând la o cotă de piață de peste 13%. BT este acum a doua bancă din România, cu active totale de 54,9 miliarde lei (11,9 miliarde euro). Cu peste 7.000 de angajați și 2,2 milioane de clienți, BT este lider pe piața cardurilor și are aproximativ 500 de sedii.
De cealaltă parte, Bancpost era pe locul 9 în topul băncilor din România, cu o cotă de piață de aproximativ 3% și active de 11,6 miliarde lei (2,5 miliarde euro). Bancpost avea o rețea de aproximativ 150 de sedii și peste 1 milion de clienți.
Integrarea Bancpost în structura BT
În urma finalizării tranzacției, Banca Transilvania a continuat integrarea Bancpost în structura sa, proces ce a fost realizat rapid, în doar nouă luni. „Suntem bucuroși să anunțăm că Banca Transilvania și Bancpost au devenit o singură bancă, după fuziunea realizată cu succes în 31 decembrie 2018”, a declarat echipa de management a Băncii Transilvania.
Clienții Bancpost au fost primiți în familia Băncii Transilvania, iar procesul de acomodare a fost facilitat de faptul că ambele bănci au avut un ADN românesc și o istorie cu multe aspecte comune. Banca Transilvania a continuat să își asume responsabilitatea față de clienți, acționari și economia națională, având în vedere că este cel mai mare finanțator al IMM-urilor din România.
În cei 25 de ani de existență, Banca Transilvania a reinvestit aproape tot profitul obținut în România, susținând economia și antreprenoriatul local. De asemenea, BT a fost unul dintre cei mai activi susținători ai proiectelor sociale și educaționale, investind anual aproximativ 23 milioane de lei în sport, educație și comunități. În această direcție, Banca Transilvania a continuat tradiția de susținere a baschetului românesc și a colaborării cu numărul 1 mondial în tenis, Simona Halep.
Pe lângă această implicare socială, Banca Transilvania se va concentra în continuare pe inovare și tehnologie pentru a îmbunătăți relația cu clienții și pentru a eficientiza activitatea bancară.
„Mulțumim clienților noștri că sunt și au fost alături de noi inclusiv pe parcursul acestei integrări. Îi asigurăm că lucrează cu o bancă antreprenorială, pentru care experiența pozitivă oferită este pe primul plan”, a mai declarat Horia Ciorcilă.
Surse: Economica.net, Banca Transilvania, Adevărul