Pentru prima data din 1962, grupul aeronautic american Boeing Co nu a inregistrat nicio comanda in luna ianuarie. Criza gigantului american a fost provocata de modelul 737 MAX.
Doua avioane de acest tip s-au prabusit, iar anchetele au scos la iveala probleme la sistemul de stabilizare in zbor – MCAS. Teoretic, acest sistem nu permite avionului sa intre in picaj.
De aproape un an (martie 2019) avioanele Boeing 737 MAX au interdictie de zbor la nivel mondial din cauza celor doua catastrofe aeriene, care au avut loc in decurs de cinci luni si in care au murit, in total 346 de oameni.
Astfel, Boeing a fost obligat sa opreasca productia celui mai bine vandut avion al sau. In schimb, a livrat in ianuarie 13 avioane noi: 6 de tip 787 Dreamliner, doua tip 777, doua 767 si 3 aparate de zbor 737NG.
Costurile legate de interdictia de zbor impusa avioanelor Boeing 737 MAX vor depasi probabil 18 miliarde de dolari – estimeaza grupul aeronautic american.
Principalul competitor infloreste
Spre deosebire de Boeing, rivalul sau european, Airbus, a anuntat ca a primit in ianuarie 274 de comenzi si a livrat 31 de aparate de zbor. Consortiul, cu sediul la Paris, afirma ca a fost cea mai buna luna ianuarie din ultimii 15 ani.
M.Vasiliu
Criza de comenzi suferită de Boeing în ianuarie, după decenii de succes neîntrerupt, subliniază importanța vitală a siguranței și a transparenței în industrie. Această situație, cauzată de prăbușirile tragice ale modelului 737 MAX și de problemele tehnice identificate, evidențiază cât de important este ca inovarea tehnologică să țină pasul cu testarea riguroasă și standardele stricte de siguranță. În timp ce Boeing traversează o perioadă dificilă, competitorii, precum Airbus, culeg roadele angajamentului lor constant față de calitate și încredere. Aceasta ne învață că, indiferent de domeniu, prioritizarea siguranței și a încrederii clienților poate face diferența între succes și stagnare, iar într-o lume în continuă schimbare, adaptabilitatea și integritatea sunt esențiale.