Coindesk a realizat un sondaj asupra unui numar de 45 de start-up-uri blockchain, aratand efectul pe care il are « iarna cripto », efectele pe care le-a avut asupra industriei cripto. 40 din cele 45 de companii analizate au aratat o prognoza pozitiva pentru anul urmator, chiar daca, in cele mai multe din cazuri, acest lucru presupune o finantare suplimentara.
Nimeni nu este fericit din cauza actualei situatii a pietei insa fondatorii proiectelor nu arata nicio intentie in a abandona initiativele. Asta deoarece banii investiti sunt extrem de greu de recuperat iar “iarna cripto”, dupa parerea specialistilor, este mult exagerata. Specialistii recomanda reintoarcerea la comportamente normale.
Boost, o companie de investitii, s-a angajat sa investeasca in numai putin de 100 de companii cripto in 2014, anul trecut reusind intr-un final sa isi duca acest obiectiv la bun sfarsit.
Strategia principala a fost aceea de a nu realiza o oferta initiala de monede. Pe scurt, companiile au hotarat sa construiasca proiecte fara sa isi asume riscul de a imprumuta bani.
In timpul “iernii cripto” dezvoltatorii trebuie sa se imbrace gros
Numeroase dintre echipele de inalta calitate care au strans fonduri prin ICO au reusit, de asemenea, sa supravietuiasca. Ricky Li, fondatorul companiei Altonomy, o firma de tranzactionare si consultanta, a declarat clientilor sai ca firma o sa lichideze suficient ETH, astfel incat sa aiba cel putin doi ani garantati de stabilitate financiara.
Li i-a sfatuit pe ceilalti pionieri cripto sa transfere o mare parte din ETH in indici cripto. Astfel, acestia nu vor mai fi expusi la un singur activ.
“Ne asteptam la o recesiune destul de prelungita”, a declarat Matt Luongo, liderul proiectului Keep. Acesta construieste un sistem menit sa stocheze datele private pe blockchain.
După ce am analizat impactul „iernii cripto” asupra companiilor blockchain, cred că presupunerile inițiale în legătură cu un dezastru iminent au fost mult exagerate. Optimismul persistent al fondatorilor și angajamentele de investiții, cum ar fi cel al companiei Boost, demonstrează că inovația și reziliența sunt coloanele vertebrale ale acestei industrii. Chiar și în ciuda provocărilor financiare actuale, adaptabilitatea și gândirea strategică, precum cea promovată de Ricky Li, oferă o foaie de parcurs valoroasă pentru succesul viitor. Lecția pe care o putem învăța de aici este să ne păstrăm calmul și să rămânem flexibili în momentele de turbulență, căutând în mod constant modalități de a ne proteja investițiile și de a înflori în cele din urmă.