Care sunt tendintele AI pentru marketeri in 2023?

Vor folosi profesionistii din marketing instrumente de inteligenta artificiala in 2023? Si daca da, care dintre ele si in ce scop? Noi va raspundem la aceste intrebari conform celor mai recente rapoarte.

Inteligenta artificiala devine din ce in ce mai raspandita, inclusiv in marketing. Potrivit specialistilor, 68% dintre specialistii in marketing cu functii de decizie „au declarat ca implementarea solutiilor de inteligenta artificiala si de automatizare in afacerea lor ar duce la o crestere fara precedent”. Exista patru motive principale pentru care specialistii in marketing folosesc inteligenta artificiala generativa: crearea de continut, analiza si raportarea datelor, invatarea si cautarea.

Potrivit rapoartelor, specialistii in marketing „petrec in medie cinci ore pe zi cu sarcini manuale, administrative sau operationale”. Dar vremurile se schimba: 90% dintre specialistii in marketing spun ca inteligenta artificiala si automatizarea le permit sa petreaca mai putin timp cu sarcinile manuale si mai mult cu sarcinile care le „plac cel mai mult” si cu „aspectele creative ale rolului lor”. Intr-adevar, acestia din urma si-au dat seama ca AI ii ajuta sa petreaca mai mult timp pe actiuni cu impact ridicat.

Vezi si:  România, codașă în Europa printre țările ai căror tineri muncesc și învață în același timp

Implementarea unui instrument de inteligenta artificiala „permite unui angajat sa petreaca, in medie, cu aproape 2,5 ore mai putin pe aceste sarcini care consuma mult timp”. Prin urmare, aceste solutii ar permite economisirea a 12,5 ore pe saptamana sau 25-26 de zile lucratoare in plus pe an. Asta inseamna aproape o luna de munca ce poate fi economisita in fiecare an datorita AI si automatizarii, permitand marketerilor sa petreaca mai mult timp cu sarcini precum dezvoltarea strategiilor, planificarea, crearea si gestionarea echipelor.

Cati specialisti in marketing folosesc instrumente de inteligenta artificiala si care sunt acestea?

La doar un an de la prima aparitie pe piata a instrumentelor de inteligenta artificiala, acestea au devenit disponibile pe scara larga. Atat de mult incat, in prezent, 35% dintre marketeri spun ca le folosesc, precum si solutii de automatizare. Aceasta cifra creste la 54% pentru „bloggeri si specialisti SEO”. Iar acestea sunt doar estimari, deoarece multe instrumente de inteligenta artificiala nu sunt considerate ca atare de catre cei care le folosesc, cum ar fi Grammarly, de exemplu. Dar ce aplicatii de marketing bazate pe AI sunt folosite de profesionistii din industrie? Iata o lista care te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare:

Vezi si:  Argentina importă... bancnote

Chatbots, cum ar fi ChatGPT sau ChatSpot,

Instrumente de generare de text, precum Jasper,

Instrumente de design grafic, cum ar fi functionalitatea AI a Canva,

Instrumente audio, cum ar fi Speechify.

Compose AI este cel mai utilizat instrument de inteligenta artificiala pentru marketing (18%), specializat in autocompletare si generare de text. Acesta este urmat de Jasper (17%) si Copy.ai (16%), care este specializat, de asemenea, in copywriting. Dar mai exista si ChatGPT, bineinteles, rivalul sau Google Bard si asistentul inteligent de continut al HubSpot. In alta ordine de idei, specialistii in marketing folosesc si Kive.ai pentru design grafic sau SEO.ai pentru a accesa cercetarea cuvintelor cheie.

 

Sursa: https://www.blogdumoderateur.com/tendances-ia-pour-marketeurs-2023-hubspot/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *