Retailerul francez Carrefour intentioneaza sa isi vanda lantul de magazine din Romania. Retailerul a angajat deja o banca de investitii pentru a evalua apetitul cumparatorilor, intr-un moment in care vrea sa se retraga si din Argentina si Polonia, relateaza presa franceza.
Carrefour a intrat in Romania in 2001, fiind unul dintre primii retaileri moderni care au pus Romania pe harta afacerilor lor. Grupul francez Carrefour a planificat inca din vara vanzarea operatiunilor sale din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania. Discutiile au fost purtate cu mare discretie, atat cu o serie de mari retaileri, cat si cu un fond de investitii, mai precizeaza presa franceza.
Miscarea vine in contextul in care gigantul de 85 de miliarde de euro pe an incearca sa se orienteze pe o piata aflata in continua schimbare, atat in ceea ce priveste comportamentul consumatorilor, cat si in ceea ce priveste formatele magazinelor.
Grupul francez Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a anuntat in luna iulie a acestui an ca a ajuns la un acord pentru vanzarea operatiunilor sale din Italia catre producatorul de alimente si bauturi NewPrinces, informeaza Reuters.
Vanzarea Carrefour Italia, care opera numai putin de 1.188 de magazine, dar a inregistrat anul trecut pierderi operationale de 67 de milioane de euro, va creste profitabilitatea Carrefour, a precizat grupul francez intr-un comunicat de presa.
In 2025, Carrefour Romania opereaza peste 450 de magazine la nivel national, in aproximativ 113 orase din tara, potrivit datelor oficiale si presei economice.
Intr-o analiza recenta realizata de platforma de analiza financiara RisCo.ro, topul supermarketurilor din Romania, pe baza datelor financiare raportate pentru anul 2024, era controlat de retailerii germani Lidl si Kaufland, in timp ce Profi, cu sediul in Belgia, ocupa locul al treilea, iar Carrefour locul al patrulea.




