Trenul spre Aeroportul Otopeni va circula începând de duminică, la un interval de 40 de minute, 24/24 ore, durata călătoriei fiind de aproximativ 20 de minute, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pe pagina sa de Facebook.
„Am avut astăzi discuţii pe marginea acestui tarif pe calea ferată, ţinând cont de Metodologia de calcul a tarifelor maximale pentru transportul de călători pe calea ferată, dar şi de discuţiile purtate cu operatorii feroviari şi cu partenerii sociali, aceştia fiind de acord cu propunerea MTIC, în privinţa preţului călătoriei. Sunt în măsură să vă spun că am reuşit să ajungem la un consens şi să anunţ că preţul unei călătorii pe această rută este de 4 lei”, a scris ministrul pe reţeaua de socializare.
Primul tronson nou construit după 1984
El a precizat că este vorba de primul tronson de cale ferată construit de la zero în România din 1984 până în prezent.
„Proiectul a fost unul complex: s-au construit 3 podeţe, 1 viaduct, 1 staţie de cale ferată şi un punct de oprire în oraşul Otopeni şi s-a realizat racordul de cale ferată la Terminalul T1 sosiri din Aeroport. Arhitectura staţiei are caracter unicat şi este o structură spaţială dispusă sub forma unui arc de cerc. Proiectul îndeplineşte un vis de peste 30 de ani al românilor, şi anume, acela de a conecta Aeroportul Internaţional Henri Coandă la reţeaua feroviară. Am avut ambiţia de a finaliza acest proiect de infrastructură feroviară şi m-am ţinut de cuvânt”, a adăugat şeful de la Transporturi.
Experiența de a călători cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni este un adevărat pas înainte pentru infrastructura din România. Cu un preț de doar 4 lei și o durată de 20 de minute, această opțiune nu doar că este accesibilă, dar și eficientă în comparație cu alte metode de transport. Este remarcabil cum acest proiect, visat de români timp de peste trei decenii, a prins viață într-o manieră atât de funcțională și estetică, ținând cont de unicul design al stației. Această realizare nu vine doar ca un avantaj logistic, ci și ca un simbol al progresului, inspirând încredere în viitoarele proiecte de infrastructură ale țării.