Nissan Motor Co Ltd a anunţat luni că nu este în negocieri cu Apple Inc, după ce au apărut informaţii potrivit cărora producătorul de iPhone-uri a abordat în ultimele luni compania niponă pentru a dezvolta împreună un proiect în domeniul conducerii autonome, potrivit Reuters.
Publicaţia Financial Times susţine că firmele au avut discuţii care nu s-au concretizat din cauza reticenţei Nissan de a deveni o unitate de asamblare pentru maşinile brandului Apple, iar negocierile nu au avansat la nivelul conducerii superioare.
„Nu suntem în discuţii cu Apple. Totuşi, Nissan este deschis întotdeauna să exploreze colaborări şi parteneriate pentru a accelera transformarea industriei”, a afirmat un purtător de cuvânt al celui de-al treilea producător auto nipon.
Reprezentanţii Apple nu au fost disponibili imediat pentru comentarii.
Apple nici nu a comentat
Luni, acţiunile Nissan înregistrau un declin de 3,7%, în timp ce indicele Nikkei 225 al Bursei de la Tokyo a crescut.
Compania americană Apple Inc înregistrează progrese în privinţa tehnologiei pentru maşinile fără şofer şi are ca obiectiv să producă în 2024 un vehicul de pasageri echipat cu propria sa baterie inovativă, au declarat recent pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Eforturile producătorului de iPhone-uri în domeniul conducerii autonome, cunoscute sub numele de „Proiectul Titan”, au debutat în 2014, când firma a început să proiecteze de la zero propriul său vehicul. La un anumit moment, Apple a abandonat eforturile în domeniul tehnologiei pentru maşinile fără şofer pentru a se concentra pe software şi şi-a reevaluat obiectivele.
Doug Field, un veteran al Apple, care a lucrat la Tesla Inc, a revenit în 2018 să supervizeze „Proiectul Titan” şi a concediat anul trecut 190 de persoane din echipa care se ocupa de tehnologia pentru maşinile fără şofer.
Colaborarea dintre Nissan și Apple ar fi putut revoluționa industria auto prin combinarea tehnologiei avansate de la un gigant IT și expertiza automotive de la un producător auto tradițional. Cu toate acestea, refuzul Nissan de a deveni doar un simplu asamblator pentru Apple a evidențiat importanța păstrării identității și valorilor proprii de către companii, chiar și în fața unor oportunități tentante. Este o lecție importantă pentru oricine că independente de cât de atractivă poate părea o ofertă, menținerea viziunii și integrității pe termen lung ar putea fi mai benefică. Într-o lume unde inovația și parteneriatele sunt esențiale, este crucial să alegem colaborările care aliniează cu obiectivele și valorile noastre fundamentale.




