Rezumat:
„Inteligenta artificiala transforma radical modul in care interactionam cu informatiile”, a declarat Dyana Najdi, Managing Director for Advertising, Google UK & Ireland. „Noile metode de cautare raspund unor nevoi din ce in ce mai variate si instantanee.”
Este greu de crezut ca au trecut 25 de ani de la lansarea Google Search. O alta era, o alta revolutie in accesul la informatii. Va amintiti cand, pentru prima data, ati tastat o intrebare pentru a obtine un raspuns in cateva secunde?
Astazi, metodele de cautare s-au multiplicat: imagini, voce si chiar posibilitatea de a fotografia un obiect pentru a-l gasi online. Inteligenta artificiala duce cautarea pe noi culmi, cu functii inovatoare precum previzualizarile generate de inteligenta artificiala si Circle to Search.
Si acesta este doar inceputul. Ne asteapta multe oportunitati, care se extind mult dincolo de simplele cautari online.
Pentru a evidentia aceste oportunitati, expertii Google din Europa, Orientul Mijlociu si Africa vor impartasi viziunile si predictiile lor cu privire la principalele tendinte de marketing digital pentru 2025.
Consolidarea inteligentei artificiale generative in campaniile de marketing
Am vazut-o la Boston in septembrie.
Odata cu aparitia inteligentei artificiale generative, companiile dispun de noi instrumente puternice pentru a crea continut personalizat la scara larga.
Google preconizeaza o adoptare crescuta a acestor tehnologii pentru a crea publicitate, imagini si experiente interactive mai imersive. Aceasta tendinta reflecta cresterea cererii consumatorilor pentru continut autentic si relevant. Noi am integrat-o deja nativ in CMS-ul nostru, Hub-ul de continut al Hubspot.
„Inteligenta artificiala generativa va permite intreprinderilor sa depaseasca asteptarile consumatorilor prin oferirea de experiente creative si adaptate fiecarui individ”, explica Guillaume Roques, Senior Director of Marketing, Google Cloud.
Economia circulara in centrul strategiilor de marca
Sustenabilitatea nu mai este doar un argument de marketing: a devenit un imperativ.
Consumatorii voteaza pentru companiile care adopta practici eco-responsabile.
Pana in 2025, marcile vor trebui sa integreze mai bine economia circulara in strategiile lor de CSR, fie prin reducerea deseurilor, reciclare sau programe de schimb si reparatii.
„Brandurile care adopta economia circulara vor arata ca le pasa de impactul lor social si de mediu”, spune Johan Eriksson, Insights Leader, Google Nordics & Benelux. „Aceasta este o asteptare puternica din partea consumatorilor de astazi.”
Videoclipuri „shoppable”: consumatorii cumpara ceea ce vad
Nu este niciun secret ca trebuie sa va dezvoltati cifra de afaceri.
Comertul social este in plina expansiune. Se preconizeaza ca veniturile sale vor depasi 1 000 de miliarde de dolari pana in 2028.
Odata cu influenta tot mai mare a continutului video asupra deciziilor de cumparare, videoclipurile „shoppable” apar ca o oportunitate majora pentru marci in 2025.
Companiile isi pot transforma videoclipurile in magazine virtuale si pot colabora cu creatorii pentru a crea experiente de cumparare atractive. In acest sens, „YouTube a devenit o vitrina digitala pentru consumatori, permitandu-le sa descopere si sa cumpere cu usurinta”, spune Alison Lo.
Protejarea vietii private, o prioritate absoluta
Pe fondul cresterii reglementarilor (RGPD, cookies, AI act…) si al cererilor consumatorilor privind protectia datelor personale, Google anticipeaza o transformare majora a strategiilor de colectare si utilizare a datelor.
Brandurile vor trebui sa gaseasca un echilibru intre personalizare si respectarea vietii private, bazandu-se pe abordari precum cookie-urile alternative si modelele de analiza contextuala.
Agenti AI: catre o gestionare mai simpla
Agentii inteligenti, numiti de Google „Chief Simplifier Officers”, vor transforma fluxurile de lucru complexe. Prin reunirea si exploatarea datelor dispersate in diverse sisteme, aceste tehnologii ofera o eficienta de neegalat.
Exemplu: Kingfisher, care a integrat Vertex AI Search pentru a oferi solutii bazate pe voce, text si imagine clientilor si angajatilor sai.
Datorita unor evolutii precum Gemini 2.0, rationamentul avansat si capacitatile de gestionare multimodala ale agentilor AI vor fi mai accesibile ca niciodata.
Aceste instrumente permit integrarea AI in operatiunile de zi cu zi, simplificand in acelasi timp complexitatea tehnologica.
Sursa: https://www.marketing-management.io/blog/tendances-marketing-2025