China impune un control mai strict pe internet

pexels-freestocksorg-34407Autorităţile de reglementare din China au emis un set masiv de reglementări pentru sectorul internetului, interzicând concurenţa neloială şi restricţionând folosirea datelor utilizatorilor, cea mai recentă măsură împotriva puternicelor companii chineze din domeniul tehnologiei, transmite Reuters.

China şi-a intensificat controlul asupra platformelor de internet, susţinând că există riscul unor abuzuri din cauza poziţiei de pe piaţă, care ar putea afecta concurenţa, informarea consumatorilor şi încălcarea drepturilor acestora.

Decizia vine după ce în ultimele luni, companiile chineze din domeniul tehnologiei, inclusiv giganţii Alibaba Group şi Tencent Holdings, au primit amenzi masive.

Acţiunile companiilor din sectorul internetului listate la Hong Kong au scăzut în urma publicării reglementărilor.

Platforma video Bilibili Inc a înregistrat un declin de peste 5%, în timp ce Tencent, Alibaba, şi serviciul de livrate de mâncare Meituan înregistrau scăderi de 3,5%, 2,6%, şi, respectiv, 1,4%.

Operatorii de internet „nu trebuie să implementeze sau să asiste la implementarea concurenţei neloiale pe internet, afectând concurenţa de pe piaţă şi tranzacţiile corecte”, a informat Administraţia chineză de Stat pentru Reglementarea Pieţelor (SAMR).

Vezi si:  Avantajele automatizarii industriale pentru companii

Operatorii nu trebuie să folosească date sau algoritmi pentru a deturna traficul sau pentru a influenţa alegerile consumatorilor. De asemenea, ei nu trebuie să utilizeze mijloace tehnice pentru a captura ilegal sau a utiliza datele altor operatori.

Se interzice companiilor fabricarea sau răspândirea de informaţii incorecte, care afectează reputaţia firmelor concurente, şi sistemul „two-choose-one”, prin care firmele din domeniul comerţului electronic împiedicau comercianţii să-şi prezinte produsele pe platformele rivale, precizează SAMR.

Recent, Administraţia chineză de Stat pentru Reglementarea Pieţelor (SAMR) a anunţat că a amendat JD.Com Inc, Tmall (deţinută de Alibaba) şi Vipshop cu 500.000 yuani (76.657 dolari) fiecare, pentru neregularităţi în privinţa preţurilor.

În ultimele săptămâni, autorităţile de la Beijing au intensificat reglementarea platformelor de comerţ electronic şi a companiilor din domeniul tehnologiei financiare (fintech).

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *