Comisia cere informatii de la 17 platforme si motoare de cautare online foarte mari

Comisia Europeana a trimis cereri oficiale de informatii in temeiul Regulamentului privind serviciile digitale (RSD) catre 17 platforme si motoare de cautare online foarte mari, si anume AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube si Zalando. Acestea sunt invitate sa furnizeze mai multe informatii cu privire la masurile pe care le-au luat pentru a se conforma obligatiei de a acorda acces, fara intarzieri nejustificate, la datele care sunt public accesibile, prin interfata lor online, pentru cercetatorii eligibili.

Accesul cercetatorilor la date este esential pentru a se asigura responsabilizarea si controlul public al politicilor platformelor. Accesul cercetatorilor la datele disponibile public contribuie in mare masura la obiectivele RSD, ceea ce este deosebit de important avand in vedere evenimentele urmatoare cum ar fi alegerile la nivel national si la nivelul UE, precum si pentru monitorizarea continua a prezentei continuturilor si bunurilor ilegale pe platformele online.

Vezi si:  Google concediază 12.000 de angajați

Cele 17 platforme trebuie sa prezinte Comisiei informatiile solicitate pana la 9 februarie 2024. Pe baza evaluarii raspunsurilor primite, Comisia va stabili etapele urmatoare.

In urma desemnarii lor ca platforme sau motoare de cautare online foarte mari, cei 17 trebuie sa respecte intregul set de dispozitii introduse de RSD, inclusiv dispozitia privind accesul la date.

Comisia Europeana a initiat o procedura oficiala de constatare a neindeplinirii obligatiilor, din mai multe motive, printre care suspiciunea de incalcare a obligatiilor referitoare la accesul cercetatorilor la date.

M.Vasiliu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *