Compania Farmec și-a crescut cifra de afaceri

Compania Farmec a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 285 de milioane de lei, în creştere cu 8,4% faţă de 2019, dar în scădere cu 1,2% faţă de rezultatul anului 2020, an în care ponderea mare în vânzare au constituit-o produsele dezinfectante, a anunţat joi compania clujeană.

Fără categoria dezinfectanţi, Farmec a vândut cantitativ în anul 2021 faţă de 2020 cu aproape 4% mai multe produse, cifra de afaceri aferentă acestora fiind cu 8,1% mai mare.

„Vânzările în creştere, cu excepţia dezinfectanţilor, s-au înregistrat la majoritatea gamelor de produse, fie că vorbim despre cosmetice sau produse de îngrijire a locuinţei. (…) Rezultatele pozitive se datorează creşterii notorietăţii brandurilor companiei Farmec în rândul consumatorilor, adaptării rapide la condiţiile din piaţă şi a investiţiilor efectuate”, se precizează în comunicatul companiei.

În ultimii 5 ani, Farmec a realizat investiţii în valoare de peste 37 de milioane de lei în echipamente, noi linii de producţie, modernizarea spaţiilor de depozitare, extinderea parcului auto, magazinele proprii şi digitalizare. Astfel, Farmec şi-a relansat platforma de e-commerce, canalul cu cea mai mare creştere valorică în perioada pandemiei – cu aproape 60% în 2021 faţă de anul 2019.

Vezi si:  Boeing: zero comenzi de avioane in ianuarie

Potrivit sursei citate, cheltuielile de cercetare-dezvoltare ale companiei depăşesc anual 230.000 de euro şi sunt axate pe modernizarea gamelor de produse existente şi crearea unor game noi de produse. Una dintre cele mai recente acţiuni de actualizare a formulei şi rebranding a vizat gama Gerovital H3 Evolution, în urma unei investiţii de 400.000 de euro, sumă alocată pentru cercetare, design şi comunicare.

„Revenirea economică din 2021 ne-a găsit pregătiţi pentru apetitul în creştere al consumatorilor pentru produse de calitate. Strategia noastră de dezvoltare pe termen lung, modificată în 2020 sub influenţa pandemiei, a fost reluată şi continuată cu succes în 2021, ceea ce ne-a permis să înregistrăm creşteri pentru categoriile principale, cu excepţia dezinfectanţilor. Beneficiem de poziţia de lider local şi de branduri puternice, apreciate de consumatorii români aşa cum arată şi studiile Nielsen din ultimii ani în cazul Gerovital. Vom continua programul de 3 milioane de lei pentru investiţii, anunţat anul trecut, şi mizăm pe lansarea unor noi produse care să îmbunătăţească oferta noastră. Plecăm deci de pe o poziţie de top în 2022 şi suntem încrezători că vom îmbunătăţi performanţele anului trecut”, a declarat Mircea Turdean, director general Farmec.

Vezi si:  In ciuda crizei, Qualcomm isi continua diversificarea

Conform datelor companiei de cercetare Nielsen, brandurile din portofoliul Farmec şi-au menţinut poziţiile în topul preferinţelor consumatorilor şi în 2021, brandurile Gerovital, respectiv Nufăr fiind lideri de piaţă pe segmentele antiacnee şi detartranţi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *