Companiile fac tot mai multe achiziții din mediul online

ecommerce-3021581_1280Nu numai persoanele fizice se bucură de avantajele mediului online în plan comercial. Când vine vorba de achiziții, companiile sunt de asemenea active în mediul digital, în sectorul B2B. Este simplu astăzi să găsești furnizori de servicii și produse, utilizând internetul. Din câteva click-uri, ai acces la o mare varietate de oferte și găsești cu siguranță cel mai potrivit deal.

Companiile pot face achiziții speciale, dar și cele pentru produse ce țin de rutina de lucru – de exemplu consumabile pentru birou, papetărie și birotică, echipamente diverse office sau în funcție de natura activității, produse de protocol (inclusiv apă, sucuri, cafea și băuturi alcoolice). În vremuri de pandemie, firmele cumpără de asemenea online măști, viziere, dezinfectanți și alte produse pentru curățenie și pentru protecția angajaților.

În 2020, piața de e-commerce din România se estimează că va consemna o creștere masivă, de zeci de procente (se vorbește deja de peste 40% avans, iar unii comercianți vorbesc de creșteri de sute de procente pentru afacerile lor online). O parte din aceste volume sunt generate chiar de către mediul de business, companii care fac achiziții din mediul online – din magazine tip e-shop, dar și de pe alte canale de pe internet.

Vezi si:  Comisia Europeană a blocat formarea unui gigant al oțelului

Magazinele online de top au chiar departamente speciale pentru relația cu mediul de business, clienți de mari dimensiuni care merită o abordare dedicată. Însă multe comenzi vin din sectorul IMM, chiar și direct pe website, fără o comunicare directă înainte. E-commerce înseamnă simplu, deci cumperi spre exemplu cafea boabe sau capsule cafea pentru espressor din câteva click-uri și ai siguranța că le vei primi la birou cât de rapid posibil, prin curier.

Pe lângă magazine online, există platforme marketplace, sisteme de licitații online, website-uri de anunțuri și diverse alte canale de comunicare online unde se pot realiza achiziții – comunități de business, grupuri de afaceri pe rețele de socializare.

Cele mai multe comenzi se fac direct din magazine online, pentru ca totul să fie simplu și rapid, însă acolo unde intervin volume mari sau alte necesități speciale, contractul se negociază direct, nu se face o achiziție standard online, chiar dacă se pornește de la vizualizarea de oferte într-un magazin online.

Vezi si:  Google cedeaza in asteptarea unei noi amenzi de la UE

Cei de la gourmetGIFT.ro, unul dintre magazinele active mai ales pe segmentul B2B cu produse gourmet în categoriile de coșuri cadou, cafea și băuturi alcoolice, oferă chiar variante de personalizare a cadourilor comandate. Este vorba despre coșuri cadou ce pot fi ilustrate cu logo-ul clientului. Evident, o astfel de comandă necesită interacțiune directă.

Pe zona de băuturi alcoolice, magazinul online se remarcă prin cele mai bune prețuri whisky și alte băuturi premium, comandate inclusiv de firme pentru protocol sau pentru evenimente de afaceri. Când se organizează evenimente corporate în regie proprie, băuturile alcoolice se comandă de asemenea online, la fel și alte produse și accesorii pentru respectivele evenimente.

În plus, online se contractează și diverse tipuri de servicii sau se identifică furnizori cu care se continua apoi discuția / negocierea prin e-mail, chat online, la telefon sau prin întâlniri fizice (variantă tot mai rară, în contextul pandemiei).

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *