Rezumat:
În contextul de business actual, managementul eficient al datelor reprezintă o prioritate pentru succesul firmei tale. Îți prezentăm un ghid practic pentru organizarea activităților prin care să optimizezi colectarea datelor și să creezi fluxuri operaționale adaptate la specificul activităților. Cu ajutorul aplicațiilor software adecvate și prin utilizarea eficientă a resurselor, vei reuși să aduci insight-uri valoroase pentru procesul decizional.
Colectarea și centralizarea datelor
Primul pas este să identifici toate sursele de date din organizație. Sursele interne pot fi aplicații CRM, ERP, website și e-commerce, date financiare, sisteme de producție și inventa, aplicațiile interne de personal și logistică, etc. Pentru simplificarea raportării interne poți utiliza aplicații software dedicate. Alege soluția de raportare Pluriva Pivot, ce acoperă acoperă activitățile de Management, Contabilitate, Financiar, Resurse Umane, Producție, Vânzări, Achiziții, Gestiune, eCommerce, Livrări, Logistică, Marketing, Suport și Proiecte.
Ia în considerare și surse externe, precum cele de Data Analytics furnizate de motoarele de căutare și platformele de social media. Îți vor fi utile și date economice și demografice publice, analize de la parteneri și furnizori. Platformele moderne oferă API-uri pentru extragerea automată a datelor și streaming de date în timp real
Prelucrarea și analiza datelor
Datele brute pot conține erori, valori lipsă sau redundante. Elimină datele incomplete și pe cele duplicate, uniformizează formatele și validează datele disponibile, înainte de transformarea lor în resurse informaționale adaptate business-ului. Planifică activități de agregare a datelor, cu gruparea pe intervale de timp sau categorii. Generează indicatori suplimentari relevanți și integrează rezultatele obținute din surse multiple, pentru a beneficia de o analiză 360°, cu multiple beneficii pentru afacerea ta.
Vizualizarea și comunicarea datelor
Transformă datele în grafice și dashboard-uri interactive, cu accent pe claritate și relevanță. Graficele trebuie să evidențieze trenduri și puncte critice, pentru a permite o înțelegere rapidă. Creează rapoarte automate și setează livrarea periodică a rapoartelor esențiale pentru echipele cheie. Prin alegerea celei mai bune soluții de raportare, beneficiezi de automatizarea rapoartelor. Ai la dispoziție instrumente ce pot genera vizualizări dinamice și actualizări în timp real.
Vizualizarea datelor poate fi considerată completă doar dacă este însoțită de o comunicare clară a rezultatelor. Pune accent pe storytelling cu date: creează context relevant pentru fiecare departament din firmă și creează prezentări interactive. Astfel, vei reuși să creezi vizualizări clare, ce pot fi comunicate eficient, pentru a sprijini deciziile strategice din cadrul companiei tale.
Interpretarea rezultatelor și deciziile de business
Etapa finală în procesul de analiză a datelor presupune nu doar înțelegerea rezultatelor, ci și aplicarea insight-urilor pentru a stimula creșterea, eficiența și competitivitatea firmei tale. Stabilește dacă KPI-urile și rezultatele obținute sunt aliniate cu obiectivele inițiale. Identifică gap-urile (diferențele) dintre așteptări și realitate, pentru stabilirea acțiunilor necesare.
Prezintă rezultatele și validează-le cu echipele cheie (vânzări, marketing, financiar, IT etc.). Asigură-te că interpretările sunt corecte și bazate pe fapte, apoi solicită feedback pentru o înțelegere exhaustivă a realității de business. Astfel, datele nu mai sunt doar numere, ci devin instrumente puternice pentru luarea unor decizii informate și stimularea creșterii companiei.