Constructorul auto Dacia tocmai a anuntat lansarea unei noi versiuni a modelului sau Spring. Aceasta este prezentata ca fiind „cea mai ieftina masina electrica de pe piata”.
Cand a fost lansata in 2021, Dacia Spring avea un argument imbatabil. Era (de departe) cea mai ieftina masina electrica de pe piata. Dar, la trei ani distanta si dupa 120.000 de unitati vandute, Dacia vrea sa arate ca Spring este inca popular.
Motivul este ca, in trei ani, piata auto s-a schimbat foarte mult, iar liniile initiale ale Spring nu mai sunt deloc actuale. Pentru a raspunde acestei noi cereri, Dacia a reproiectat complet exteriorul masinii. Noua versiune a acestei masini electrice ii confera un aspect de SUV de mici dimensiuni, total in ton cu vremurile.
In ceea ce priveste pretul, Dacia l-a tinut sub tacere. Masina urmeaza sa fie lansata „in primavara”, in trei configuratii diferite. Daca citim in continuare replicile producatorului, noua Dacia Spring ar trebui sa fie vanduta tot la un pret mai mic decat Citroën e-C3 si pretul sau de 23 990 de euro.
Rezumat:
Dacia Spring, care sunt noutatile?
Este dificil pentru un constructor auto sa reinventeze o masina, mai ales una care a fost un succes comercial. Dacia ar fi putut sa ne ofere o versiune foarte asemanatoare cu modelul din 2021, dar producatorul a decis sa isi asume riscuri in acest an si a venit cu o masina foarte diferita.
Jantele sunt mai mari, iar partea frontala a masinii prezinta un sistem de iluminare in forma de „Y”, in semn de apropiere de restul gamei, in special de noul Duster. Desi masina este inca compacta (3,70 m lungime), vine intr-o versiune mai ascutita si mai sportiva, in ciuda motorului sau modest.
Si in interiorul habitaclului, noua versiune a Primaverii este surprinzator de spatioasa. In functie de configuratie, Dacia ofera unul sau doua ecrane tactile. Si aici, Dacia nu inventeaza nimic, dar tine pasul cu vremurile si propune o masina standard pentru a raspunde unei cereri uniforme.
Ce motorizari are Dacia Spring?
Partea negativa a noii Dacia Spring este, fara indoiala, grupul motopropulsor. Cu configuratii cuprinse intre 45 si 65 CP, Spring nu este cu siguranta o bestie de curse. In ceea ce priveste bateria, Dacia se bazeaza in continuare pe unitatea de 26,8 kWh, care ofera o autonomie de 220 de kilometri cu o incarcare rapida de 45 de minute (de la 20 la 80%). Inca o data, nu este mult, mai ales daca ne gandim ca Citroën e-C3 atinge 324 de kilometri cu o singura incarcare.
Cu toate acestea, inginerii Dacia au reusit sa integreze un sistem de franare regenerativa, permitand o usoara reincarcare a masinii la franare. Un alt avantaj al acestei noi versiuni a Primaverii este ca bateria poate fi incarcata in ambele sensuri. Aceasta optiune (disponibila contra cost) inseamna ca energia masinii poate fi folosita pentru a alimenta alte aparate electrocasnice.
Bonusul ecologic, marele absent
Dar marea noutate pentru Dacia in 2024 nu se regaseste in masinile sale. Este vorba de modificarea normelor de eligibilitate pentru bonusul ecologic, care va afecta cel mai mult producatorul. De la inceputul anului, doar masinile construite in Europa sunt eligibile pentru aceasta bonificatie guvernamentala, astfel ca Dacia Spring, fabricata in China, nu are dreptul la ea.
Aceasta este inca o alta pata neagra in lupta pe distante lungi cu alte masini electrice de baza, cum ar fi Citroën e-C3, care costa mai putin de 19.000 de euro cu subventii guvernamentale. Este greu de vazut Dacia concurand in aceasta categorie de pret.
Dacia Spring, care a atras un numar mare de oameni catre masinile electrice, ar putea plati un pret ridicat pentru aceste noi reglementari. Va fi interesant de urmarit evolutia cifrelor de vanzari ale acestui model in urmatoarele luni, deoarece acestea vor fi un indicator cheie al impactului bonusului ecologic asupra alegerii consumatorilor.
Sursa: https://www.presse-citron.net/dacia-spring-version-2024-que-vaut-la-voiture-electrique-la-moins-chere-du-marche/
Dacia Spring 2024 reușește să impresioneze cu un design modern și compact, aducând un suflu proaspăt pe piața mașinilor electrice. Totuși, limitările motorului și autonomia relativ mică reprezintă provocări pentru cei obișnuiți cu modele mai puternice și cu autonomie extinsă. Cu toate acestea, prețul atrăgător al Daciei și opțiunea de încărcare bidirecțională o fac ideală pentru utilizatorii care prioritizează eficiența costurilor și sustenabilitatea. Așadar, dacă sunteți în căutarea unei soluții practice și economice pentru naveta zilnică, merită să luați în considerare acest model, mai ales în contextul creșterii prețurilor la combustibili și a urbanizării crescânde.