Ravi Jogadia, absolvent al facultății de medicină, dar și om de afaceri de excepție, ne dezvăluie trecutul său în lumea medicală, pasiunea sa pentru medicină și drumul neobișnuit pe care l-a ales, de la sala de operații la biroul de management al CMC Abroad și apoi la cel al restaurantului indian Namaste. Ravi Jogadia, Managing Director CMC Abroad și owner al restaurantului Namaste, a reușit să-și redirecționeze pasiunea către domeniul gastronomiei indiene, aducând un strop de cultura indiană în inimile bucureștenilor. Vom descoperi cum a reușit să echilibreze toate aceste domenii, ce a însemnat birocrația pentru el și cum a reușit să facă din Namaste un punct de referință pentru iubitorii de mâncare indiană din București.
Povestiți-ne puțin despre experiența dumneavoastră la facultatea de medicină din Arad și cum ați ajuns să alegeți această profesie.
Este o perioadă din viața mea la care mă gândesc mereu cu drag. Am avut privilegiul de a fi instruit de medici de renume în domenii medicale precum chirurgia și cardiologia. Am fost extrem de pasionat de medicină și, uneori, îmi pare rău că viața mea nu a luat-o în acea direcție. Mi-am dorit să devin medic și să pot face o schimbare reală în viața pacienților.
Care a fost parcursul de la student străin la medicină, la om de afaceri în domeniul recrutării forței de muncă străine și deschiderea unui restaurant cu specific indian?
La prima vedere, poate părea dificil de găsit un numitor comun între aceste trei domenii, dar în realitate, un medic poate deveni și un antreprenor de succes. Deși nu mai practic medicina, nu am uitat niciodată pasiunea mea din tinerețe. Cultura culinară cu tradiție din India m-a inspirat să aduc această experiență și în România prin deschiderea restaurantului.
Cum vă faceți timp între managementul CMC Abroad, restaurantul indian și alte afaceri și pasiuni personale?
Adesea mă întreb și eu cum reușesc, dar înainte de a-mi răspunde, mă ocup de sarcinile zilei. Conferințele și întâlnirile îmi ocupă o mare parte din timp, dar mă bazez și pe persoane de încredere care îmi ajută cu gestionarea afacerilor. Am angajat personal calificat din India și România pentru afacerile mele și am persoane de încredere care supervizează atât restaurantul cât și firma de recrutare, atunci când eu nu sunt în România.
Cum vedeți influența culturii și gastronomiei indiene asupra comunității din România și cum a evoluat această influență de-a lungul timpului?
Românii sunt oamenii curioși, cărora le place să experimenteze și să învețe despre alte culturi. Faptul că au oportunitatea de a gusta mâncare tradițional indiană a ajutat la dezvoltarea și extinderea gusturilor dar și a percepției pe care o aveau despre o cultura despre care, cel mai probabil, nu știau foarte mult.
Ne bucură foarte mult să știm că Namaste este un restaurant apreciat de către romani, feedback-ul clienților este o evaluare directă a calității serviciilor. Recenziile lăsate de aceștia ne oferă o perspectivă importantă asupra atmosferei din restaurant, a servirii și a pregătirii hranei.
Ce sfaturi aveți pentru oamenii din România care doresc să descopere cultura indiană și să încerce bucătăria indiană?
Primul pas este să încerce. Gustați și experimentați. Apoi, vă asigur că nu veți putea opri.
Cum vedeți viitorul restaurantului dumneavoastră și cum intenționați să extindeți experiența gastronomică indiană în România?
Restaurantul Namaste a avut încă de la deschidere parte de o apreciere foarte mare în rândul clienților. Ceea ce nu poate decât să ne bucure. Analizând evoluția de până acum a acestuia, pot spune că a devenit foarte rapid un preferat în rândul bucureștenilor așa că dorim să ne extindem și către alte orașe, pentru a le oferi cât mai multor români posibilitatea de a gusta mâncare autentic indiană.
Ce rol joacă diversitatea culturală în dezvoltarea și creșterea economică a țării?
În orice societate stabilă din lume, cultura, educația și economia sunt strâns legate. Educația contribuie la deschiderea către noi culturi, ceea ce la rândul său stimulează creșterea economică. Cu cât diversitatea culturală este mai bine acceptată, cu atât rezultatele economice vor fi mai evidente.
Ne puteți împărtăși câteva succesele restaurantului indian Namaste și cum ați reușit să îl faceți un punct de reper pentru amatorii de mâncare indiană din București?
Pentru a înțelege succesul rapid pe care Namaste l-a avut, este important să menționez faptul că, pentru a putea oferi un gust cât mai autentic preparatelor servite, o mare parte dintre produsele folosite în bucătărie, cât și toate condimentele, sunt importate din India. Doar așa se poate oferi o experiență cu adevărat autentică. Un alt punct important este și alegerea personalului. Bucătarii sunt indieni, un punct important în oferirea autenticității despre care vorbeam. Succesul se datorează, în mare măsură, și personalului din restaurant. Aceștia fac tot posibilul pentru a oferi o experiență excelentă fiecărei persoane care ne trece pragul. Acesta este și motivul pentru care avem atât de multe review-uri pozitive într-un timp atât de scurt.
Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâlnit în gestionarea unei afaceri atât de diversificate în România?
Una dintre cele mai mari provocări a fost birocrația. De exemplu, au trecut 8 luni de la decizia de a deschide restaurantul până la momentul efectiv al deschiderii. Cu toate acestea, ne bucurăm că oaspeții noștri pot veni cu încredere acum.
Cum vă împărțiți timpul între activitățile profesionale și cele personale, inclusiv familia dumneavoastră?
Stabilirea priorităților este cheia echilibrului între activitățile profesionale și cele personale. Nu îmi uit niciodată familia sau prietenii dar acord atenția cuvenită afacerilor. Este important să existe un echilibru și priorități bine stabilite pentru a nu neglija lucrurile cu adevărat importante.
Ce sfaturi aveți pentru antreprenorii care doresc să construiască afaceri în mai multe domenii, așa cum ați făcut dumneavoastră?
Recomandarea mea este să diversifice cu grijă și atenție, doar după ce au stabilizat primul business început. Este important ca prima afacere începută să fie profitabilă și stabilă înainte de a redirecționa atenția și resursele către diversificare. Deși este important să nu avem toate ouăle într-un singur coș, așa cum spune un proverb românesc, la fel de important este ca lucrurile să fie făcute gradual, cu grijă, și după ce sunt efectuate suficiente studii de piață pentru stabilirea viabilității unui business nou.