Firmele din UE, dependente de online

Companiile din Uniunea Europeană sunt din ce în ce mai dependente de vânzările online, cu scopul de a-şi maximiza profiturile, iar în 2018 aproximativ 17% din firmele din UE au raportat vânzări online de cel puţin 1% din cifra lor de afaceri, un procent similar cu cel din 2016 şi 2017, dar în creştere de la 13% în 2009, arată datele publicate luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Pe fondul creşterii folosirii internetului şi a îmbunătăţirii standardelor de securitate, a devenit mai uşor pentru firmele din UE să-şi servească clienţii online. În timpul actualei pandemii de coronavirus (Covid-19), în condiţiile în care magazinele sunt închise şi consumatorii sunt afectaţi de restricţii, comerţul electronic ar urma să crească şi mai mult, se arată în comunicatul Eurostat.
Cu 36% din companii care vindeau online în 2018, în creştere de la 31% în 2017, Irlanda înregistrează cel mai ridicat procent în rândul statelor membre ale UE, fiind urmată de Danemarca (34%) şi Suedia (31%). La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (7%), Luxemburg şi Grecia (ambele cu 9%), Italia (10%), Letonia (11%), Slovacia şi România (ambele cu 12%).
Cel mai semnificativ avans al firmelor care vând online (cel puţin 1% din cifra lor de afaceri) s-a înregistrat în Austria (şase puncte procentuale, de la 14% în 2017 la 20% în 2018).
Luând în considerare localizarea clienţilor, cel mai mult companiile vând către clienţii din propria lor ţară (19% din firme), fiind mai puţin frecvente vânzările către clienţii din alte state ale UE (9%) sau restul lumii (5%).

Vezi si:  Coronavirusul închide Corona

Observând tendințele pieței, devine evident că digitalizarea și integrarea comerțului electronic sunt nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru companiile din Uniunea Europeană. În timp ce unele țări, precum Irlanda, conduc pe acest front, altele, inclusiv România, rămân mai timide în adoptarea vânzărilor online. Ca o lecție pentru fiecare dintre noi, fie că suntem antreprenori sau consumatori, este esențial să ne adaptăm la schimbare și să îmbrățișăm tehnologia, nu doar pentru a supraviețui, ci pentru a prospera într-o lume din ce în ce mai digitalizată. În final, flexibilitatea și inovația vor fi cheia succesului, atât pentru afaceri, cât și pentru experiențele noastre de zi cu zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *