Compania americană Alphabet (Google) a anunţat vineri că îşi va reduce personalul cu circa 12.000 de angajaţi, respectiv cu 6,4%, după ani de creştere „spectaculoasă”, care „s-a lovit de o realitate economică diferită”, precum cea actuală, relatează agenţia EFE.
De altfel, a fost trimis deja un email, individual, angajaţilor din SUA afectaţi de această reducere a numărului de salariaţi, după cum a anunţat Sundar Pichai, CEO al Google şi Alphabet, într-un comunicat.
În alte ţări, procesul de comunicare către salariaţi va mai dura, pentru a se face adaptarea la legile şi practicile locale.
Aceste concedieri au fost anunţate după „o revizuire riguroasă” în toate „domeniile şi funcţiile de produse”, cu scopul de a reajusta costurile companiei şi a dirija talentele şi capitalul către priorităţile mai importante.
Compania va recompensa angajaţii concediaţi la nivel mondial în conformitate cu practicile locale din fiecare ţară.
Pe de altă parte, compania de tehnologie a anunţat că se pregăteşte pentru lansarea „de experienţe noi” pentru utilizatori, dezvoltatori şi firme şi a menţionat inteligenţa artificială drept o mare oportunitate pentru produsele sale.
Google avea, la finele lunii septembrie 2022, 186.779 angajaţi, faţă de 150.028 de angajaţi în perioada similară din 2021.
Valul de concedieri în companiile de tehnologie continuă, într-o săptămână în care Microsoft a anunţat că va renunţa la 10.000 de angajaţi, puţin sub 5% din forţa sa de muncă. De asemenea, Amazon a început săptămâna aceasta comunicarea celor 18.000 de disponibilizări prevăzute.
Toate acestea vin după un an 2022 în care au fost concediaţi peste 150.000 de angajaţi la nivel mondial, din domeniul tehnologic, de la companii precum Twitter sau Meta (Facebook).
Deciziile de reducere a personalului la scară largă, precum cea anunțată de Google, reflectă o realitate economică mai dură și imprevizibilă, care a afectat nu doar giganți tehnologici, ci și companii din diverse sectoare. În ciuda incertitudinii pe care o aduc aceste concedieri pentru mulți angajați, ele pot oferi companiilor ocazia să își reevalueze strategiile și să se concentreze mai intens pe inovație și dezvoltare, în special în domenii esențiale precum inteligența artificială. Este esențial să învățăm să fim flexibili și adaptabili în fața schimbărilor, să valorificăm momentele de criză ca pe oportunități de creștere personală și profesională, punând accent pe dezvoltarea continuă a competențelor care sunt cerute pe piață. Într-o lume în continuă transformare, abilitatea de a naviga cu succes prin schimbare poate deveni un avantaj competitiv vital.