VW, Skoda şi Audi, brandurile importante ale grupului auto german Volkswagen AG, au raportat marţi scăderi ale vânzărilor în 2020, pe fondul restricţiilor impuse pentru a stopa răspândirea noului coronavirus, dar se aşteaptă la o redresare în acest an.
Livrările brandului Volkswagen au scăzut cu 15% anul trecut, la 5,3 milioane de vehicule pe plan global, dar în decembrie vânzările s-au redresat, înregistrând o creştere de 19,5% în Europa Occidentală şi de 14,7% în America de Nord.
De asemenea, cererea pentru modelele sale electrice a urcat cu 158% anul trecut, la 212.000 vehicule, a informat VW.
„Suntem în grafic pentru a ne îndeplini obiectivul de a deveni lider de piaţă pe segmentul vehiculelor electrice cu baterii”, a afirmat directorul general al brandului VW, Ralf Brandstaetter.
O cădere de 23%
Pe ansamblul anului trecut, livrările brandului VW au scăzut cu 23,4% în Europa Occidentală şi cu 17,1% în America de Nord, în timp ce declinul din China a fost mai redus, de 9,9%.
Anul trecut, Audi, divizia de lux a Volkswagen, a livrat peste 1,69 milioane de vehicule pe plan global, un declin de 8,3% faţă de 2019. În schimb, vânzările în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au urcat cu 5%.
În trimestrul patru din 2020, livrările Audi au depăşit un milion de unităţi, fiind pentru prima dată într-un trimestru când s-a depăşit acest nivel.
Pe segmentul producătorilor germani de maşini premium, Audi s-a clasat anul trecut pe locul trei, în urma Mercedes-Benz (divizia Daimler), care a vândut 2,16 milioane de vehicule, şi BMW, cu 2,03 milioane de vehicule.
Producătorul ceh de automobile Skoda, subsidiară a Volkswagen, a raportat o scădere cu 19,1% a vânzărilor în 2020, pe fondul efectelor pandemiei şi al închiderii fabricilor. Skoda a livrat uşor peste un milion de vehicule anul trecut, faţă de 1,24 milioane unităţi în 2019.