Cota ocupată de grupul Huawei pe piaţa de smartphone din China s-a redus dramatic în ultimul trimestru al anului trecut, ca urmare a sancţiunilor americane care vizează grupul chinez, arată datele publicate vineri de firma de cercetare de piaţă Canalys, potrivit AFP.
Grupul chinez Huawei, cel mai mare producător mondial de echipamente de telecomunicaţii şi odată al doilea producător de smartphone-uri, este afectat de sancţiunile adoptate de fosta administraţie de la Casa Albă, care împiedică companiile străine să furnizeze Huawei componente cheie precum semiconductori.
Potrivit Canalys, în ultimul trimestru al anului trecut Huawei a vândut în China 18,8 milioane de telefoane, cu 44% mai puţin decât în perioada similară a anului 2019. În consecinţă, cota sa de piaţă în China s-a redus până la 22% de la 38%. La nivel global, livrările de telefoane Huawei au scăzut cu 43% până la 32 de milioane de unităţi.
Perioadă dificilă pentru chinezi
„Este vorba, probabil, de cea mai dificilă perioadă pentru Huawei, care nu poate onora nici măcar comenzile de pe piaţa sa internă din cauza sancţiunilor americane”, subliniază analistul Canalys, Nicole Peng. „Huawei ar fi putut vinde alte 30 până la 40 de milioane de unităţi în acest an dacă nu ar fi fost problemele de aprovizionare”, adaugă Nicole Peng.
Chiar dacă livrările sale s-au redus puternic, Huawei este în continuare lider pe piaţa de smartphone-uri din China, dar este urmat la mică distanţă de compatrioţii Oppo (cu o cotă de piaţă de 20%) şi Vivo (19%). În timp ce livrările Huawei au scăzut, cele ale rivalilor Oppo şi Vivo au crescut rapid, în ambele cazuri cu aproximativ o cincime.
Grupul american Apple se situează pe locul patru, cu o cotă de piaţă de 18%, „cea mai bună performanţă a sa realizată în China în ultimii ani”, subliniază Canalys.
Pe ansamblul anului 2020, Huawei păstrează un avans confortabil faţă de rivalii săi în China, cu o cotă de piaţă de 38% faţă de 18% pentru numărul doi Oppo.
Cu toate acestea, din cauza sancţiunilor americane Huawei a fost nevoit ca, în luna noiembrie, să îşi vândă marca de smartphone cu preţuri reduse Honor. De asemenea, la începutul acestei săptămâni, Huawei a dezminţit speculaţiile potrivit cărora ar fi demarat discuţiile privind vânzarea mărcilor sale de smartphone premium P şi Mate.