Rezumat:
Numarul unu mondial al producatorilor de jucarii o duce bine, chiar foarte bine: grupul a inregistrat o crestere de 16% a profitului net in prima jumatate a anului. Cum poate fi explicat un astfel de succes?
Lego este cel mai mare producator de jucarii din lume cu piesele sale mici. Si de ce este asa? In primul rand, pentru ca sunt atemporale, un pic ca playmobilurile. Marca a fost lansata in Danemarca in 1949 si, de atunci, parintii carora le-a placut sa se joace cu ele le-au cumparat pentru copiii lor de generatii intregi.
Principalul motiv al succesului sau este bogatia portofoliului sau de jucarii. Combinatiile sunt reinnoite constant: numai in prima jumatate a acestui an, Lego a lansat aproape 300 de produse noi, in timp ce continua sa vanda bine produsele sale emblematice, Lego City, Lego Technic si gama Lego Icons, care include modele de constructie ale Turnului Eiffel si Titanicului.
In anii 2000, Lego a cunoscut o recesiune majora. Dar grupul a ramas in mainile familiei fondatorului. Apoi, in 2020, Lego a primit un impuls. Containment a stimulat vanzarile ca niciodata. De atunci, grupul a castigat cota de piata intr-un sector al jucariilor care nu creste foarte mult. In ciuda inflatiei, vanzarile Lego aproape s-au dublat in patru ani.
Sustinut si de francizele sale
Un alt element esential al succesului sau este faptul ca francizele Star Wars si Harry Potter il mentin in viata. Prin concentrarea pe francize si filme, Lego si-a revenit in anii 2000. De atunci, grupul a facut eforturi si in domeniul digital cu, de exemplu, Lego Fortnite, jocul care foloseste multe dintre codurile vizuale ale Fortnite.
In urma cu cateva zile, Lego a anuntat un parteneriat cu Nike pentru a dezvolta impreuna produse si continut legat de sport, incepand de anul viitor. In sfarsit, in ultimii ani, Lego a incercat sa cucereasca noi piete prin deschiderea de noi magazine in Europa, Statele Unite (unde grupul vinde cel mai mult) si China, desi producatorul are ceva mai multe dificultati acolo.
Singura problema: plasticul
Cu piesele sale din plastic, Lego nu este foarte prietenos cu mediul, iar aceasta este o problema reala pentru marca. De fapt, Lego a promis ca, in urmatorii zece ani (2032), va inlocui plasticul pe baza de petrol cu plastic reciclat in caramizile sale. Ramane de vazut daca va reusi, deoarece Lego a facut deja promisiuni similare si a testat peste 600 de materiale diferite pentru a inlocui plasticul pe baza de petrol, dar fara prea mult succes. Si, stiind ca schimbarea materialelor va fi costisitoare, este probabil ca preturile sa creasca.
Sursa: https://www.francetvinfo.fr/replay-radio/le-decryptage-eco/lego-surfe-sur-son-succes_6714252.html