Lovitură dură dată de Tribunalul Uniunii Europene gigantului german din domeniul articolelor sportive, Adidas. Potrivit unei decizii a Tribunalului Uniunii Europene, cele trei dungi paralele care se află pe logo-ul Adidas nu reprezintă o marcă înregistrată a companiei germane. Asta pentru că acest logo nu are un caracter distinctiv şi prin urmare nu poate beneficia de o protecţie juridică.
În urmă cu cinci ani, Adidas a înregistrat la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) o marcă înregistrată reprezentată de trei linii negre paralele pe un fundal alb. La vremea respectivă, compania din Germania a descris marca Adidas ca fiind alcătuită din „trei benzi paralele echidistante cu aceeaşi lăţime, aplicate pe produs în indiferent ce direcţie”. Cu toate acestea, această marcă înregistrată a fost anulată în 2016 după ce un rival belgian, Shoe Branding Europe, a declarat că acest logo nu este suficient de distinct. Adidas a contestat decizia din 2016.
Însă în această dimineaţă Tribunalul Uniunii Europene a confirmat decizia de anulare de acum trei ani, şi a respins acţiunea formulată de Adidas împotriva deciziei EUIPO. Tribunalul precizează că marca respectivă nu este una dinamică ce ar fi alcătuită dintr-o serie de elemente care s-ar repeta cu regularitate, ci una figurativă obişnuită. De asemenea, Tribunalul reţine că formele de utilizare care se îndepărtează de la caracteristicile esenţiale ale mărcii, cum ar fi sistemul său de culori (benzi negre pe fond alb), nu pot fi luate în considerare, se arată în decizia Tribunalului UE.
Tribunalul a respins argumentul Adidas că acest logo a dobândit caracter distinctiv prin utilizarea sa pe întreg teritoriul UE, subliniind că probele prezentate de Adidas erau referitoare doar la cinci state membre şi nu puteau fi extrapolate la ansamblul teritoriului Uniunii.
Adidas poate face recurs la această decizie a Tribunalului la Curtea Europeană de Justiţie. Însă nu toate dosarele sunt şi revizuite de Curtea Europeană de Justiţie, instanţa juridică supremă a UE.
Lovitură pentru Adidas. Nu mai este marcă protejată
Cum să mixezi teambuildingul online și offline pentru a participa toți angajații
Samsung ar putea cumpăra divizia de rețele mobile a Nokia
Lego isi consolideaza succesul
Amazon va deschide prima sa parafarmacie in Europa pana la sfarsitul anului
20 de miliarde de dolari pentru a creste productia de semiconductori