Grupul german Daimler AG va rechema la service 2,6 milioane de maşini Mercedes-Benz în China, din cauza unei posibile probleme la sistemul automat de apel de urgenţă, a anunţat vineri autoritatea pentru reglementarea pieţei de la Beijing.
Softul ar putea să nu reuşească să comunice corect locaţia vehiculului în eventualitatea unui accident, au precizat autorităţile chineze. Problema poate fi rezolvată printr-o actualizare a softului sistemului automat de apel de urgenţă.
China este cea mai mare piaţă auto din lume.
Reprezentanţii Daimler au confirmat rechemarea, dar nu au precizat câte vehicule sunt afectate.
Luna trecută, în SUA au fost rechemate la service 1,29 milioane de maşini Mercedes-Benz pentru un motiv similar.
Cea mai mare piață Mercedes
China va rămâne cea mai mare piaţă a Mercedes-Benz în următorul deceniu, iar grupul german îşi va ajusta unităţile de producţie pentru a face faţă modificării cererii, pe fondul creşterii tensiunilor comerciale globale, a afirmat recent directorul general al Daimler AG, Ola Kaellenius.
Declaraţia sa vine în contextul escaladării tensiunilor comerciale dintre SUA, China şi Europa, după ce aproape un deceniu de creştere a ajutat Mercedes să devină cel mai bine vândut brand de lux din lume.
Datorită cererii solide din China, Daimler şi rivalele germane Volkswagen şi BMW au publicat rezultate peste aşteptări în 2020.
„În următorii zece ani ne aşteptăm de asemenea să înregistrăm cel mai semnificativ ritm de creştere în China, producătorul de maşini de lux va urma piaţa”, a explicat Kallenius.
Dar, pe fondul escaladării tensiunilor comerciale globale, perspectivele privind vânzările de maşini pe plan mondial rămân nesigure.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
Situația rechemării în service a 2,6 milioane de mașini în China scoate la lumină provocările cu care se confruntă giganții auto, chiar și cei de talia Mercedes, în a menține standardele de siguranță impecabile pe piața mondială. Prin această rechemare, Daimler AG demonstrează că este dispus să ia măsuri rapide pentru a-și asigura clienții că siguranța lor este prioritară, ceea ce ar putea, de fapt, întări încrederea cumpărătorilor în brand, chiar și în momente de incertitudine economică și tensiuni comerciale globale. Pentru consumatorii din China și nu numai, acest episod ar trebui să fie un semnal că, în fața oricăror probleme tehnice, comunicarea și actualizările sistemelor joacă un rol esențial în a menține nu doar operațiunea optimă a vehiculelor, ci și siguranța pasagerilor. De asemenea, este un reminder pentru toți șoferii să rămână atenți și proactivi, să își aducă mașinile în service când o notificare este primită, știind că astfel de acțiuni pot preveni eventuale tragedii.