Constructorul german de automobile Mercedes-Benz a anunţat miercuri că începând din 2023 va înceta să mai producă vehicule echipate cu cutii de viteze manuale, transmite DPA.
Tranziţia la cutiile de viteze automate se va face pentru fiecare model în parte, atunci când va fi introdusă o nouă generaţie de vehicule, a precizat un purtător de cuvânt al grupului de la Stuttgart.
„Odată cu creşterea electrificării, vedem cum cererea clienţilor migrează spre componentele de electromobilitate, baterii şi sisteme de propulsie electrice”, a precizat purtătorul de cuvânt. În consecinţă, Mercedes-Benz va „înceta, treptat, să mai ofere cutii de viteze manuale”.
În portofoliul actual al Mercedes-Benz, modelele A-Class şi B-Class precum şi CLA sunt în continuare disponibile cu transmisiune manuală.
Trecerea la cutiile de viteze automate ar urma să aibă loc în 2023, dar constructorul auto german nu precizat dat exactă, din motive de competiţie.
Un automobil Mercedes din anul 1955, din care mai există în prezent doar două exemplare, a fost vândut la începutul acestei luni pentru suma de 135 de milioane de euro, un nou record mondial pentru un automobil vândut la licitaţie, a anunţat joi casa de licitaţii RM Sotheby’s, transmite AFP.
Automobilul Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut, produs în anul 1955, a fost vândut de muzeul Mercedes-Benz din oraşul german Stuttgart în colaborare cu o filială a casei de licitaţii RM Sotheby’s către un colecţionar privat, la o licitaţie confidenţială care a fost organizată în data de 5 mai.
La un preţ de 135 de milioane de euro, acest rar automobil Mercedes conceput de inginerul Rudolf Uhlenhaut, a fost adjudecat la un preţ de aproape trei ori mai mare decât precedentul record stabilit în 2018 de un Ferrari 250 GTO din anul 1962 care a fost vândut, tot de casa de licitaţii RM Sotheby’s, pentru 48 de milioane de dolari (45 de milioane de euro).
Renunțarea la cutiile de viteze manuale de către Mercedes-Benz reflectă o tendință mai largă în industria auto, aceea de a îmbrățișa tehnologia modernă și electromobilitatea. Această schimbare îmi amintește de modul în care, în viața noastră personală și profesională, trebuie să fim dispuși să lăsăm în urmă obiceiurile vechi și să ne adaptăm noilor realități pentru a rămâne relevanți și eficienți. Chiar dacă transmisia manuală oferă o conexiune mai directă cu mașina, transmiterea automată ne permite să ne concentrăm mai mult pe drum și destinație, trăgând un paralelism între a deține controlul detaliilor, dar și a avea încredere în evoluția tehnologică pentru a ne ghida mai bine. În ansamblu, adaptabilitatea la schimbare poate ajuta cititorul să înfrunte mai bine provocările zilnice și să îmbrățișeze inovația cu brațele deschise.