Multinaționalele domină piața laptelui

Importurile de lapte și produse lactate au înregistrat creşteri în primele şase luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, se arată într-un studiu prezentat azi. Potrivit acestuia, piaţa lactatelor este dominată de multinaţionale. Importurile de lapte brut s-au majorat în primele şase luni (+57,4%), atingând 72.212 tone, raportat la 50.552, în aceeaşi perioadă din 2019. În iunie 2020, importurile au fost de 9.473 tone, comparativ cu 6.019 tone, în iunie 2019. Datele centralizate de Cooperativa Ţara Mea relevă faptul că brânzeturile reprezintă o piaţă dominată de străini. „România nu are tradiţia Olandei în producţia de lactate, dar are reţetele sale autentice, pe care facem tot posibilul să le păstrăm. Este adevărat că de-abia acum am ajuns la nivelul tehnologic al producătorilor străini, dar avem în continuare aproape ultimele păşuni bio din Europa. De aceea, dorinţa noastră este să susţinem toţi producătorii români de pe acest segment”, a afirmat Florin Burculescu, preşedintele Cooperativei Ţara Mea. Astfel, brânzeturile reprezintă categoria cu cea mai mare pondere în piaţa lactatelor, circa 50% din punct de vedere valoric. În luna iunie, producţia a fost de 10.332 de tone, în creştere uşoară faţă de mai 2020, respectiv 50.335 tone în primele şase luni, fiind consemnat un avans nesemnificativ raportat la intervalul similar din 2019. Principalii jucători pe piaţa brânzeturilor sunt companiile Hochland, Savencia, Covalact, Lactalis, Albalact, care deţin aproape jumătate din piaţă din punct de vedere valoric pe segmentul IKA. Cele mai importante mărci 100% româneşti sunt Solomonescu şi Ţara Mea, aflate în topul preferinţelor consumatorilor români. „Dat fiind faptul că, în ultimele şase luni, consumul a scăzut, putem concluziona doar că există stocuri de lactate mai mari decât de obicei.

Vezi si:  Zboruri pornind de la 666 de euro pentru românii care călătoresc în SUA

Este clar că multinaționalele au un impact semnificativ asupra pieței laptelui și produselor lactate din România, dar nu putem trece cu vederea potențialul local ce încă mocnește sub suprafața acestor date. Am observat că, deși importurile cresc și piața este dominată de jucători străini, inițiative precum cea a Cooperativei Țara Mea demonstrează că există un efort susținut de a menține și promova produsele autentice românești. Din experiența personală, am observat că un accent mai puternic pe marketingul și inovația produselor locale, precum și pe valorizarea tradițiilor noastre, poate nu doar să reducă dependența de importuri, dar și să ofere consumatorilor o alegere mai diversificată și posibil mai sănătoasă. Implicarea activă în susținerea producătorilor locali nu doar că poate întări economia internă, dar poate oferi și un exemplu puternic pentru viitorul sustenabilității în agricultură și producție alimentară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *