Constructorul auto japonez Nissan Motor Co Ltd îşi presează partenerul francez Renault SA pentru ca acesta din urmă să îşi reducă participaţia pe care o deţine la constructorul nipon, în cadrul unui proces mai amplu care vizează reorganizarea alianţei lor care durează de peste două decenii, a anunţat vineri The Wall Street Journal, citând surse din apropierea discuţiilor.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 43% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Potrivit surselor citate de WSJ, negocierile dintre cei doi constructori includ o posibilă alăturare a Nissan la noua divizie pe care Renault vrea să o înfiinţeze pentru a regrupa activele sale din domeniul vehiculelor electrice, în schimbul diminuării participaţiei deţinute de Renault la Nissan.
The Wall Street Journal susţine că o serie de directori de top de la Renault şi Nissan au făcut naveta între Japonia şi Franţa pentru a pune la punct detaliile unui acord, care ar putea fi anunţat la începutul lunii noiembrie. Potrivit surselor, directorul operaţional de la Nissan, Ashwani Gupta, se numără printre şefii de la grupul auto japonez care au vizitat Franţa la finele lunii trecute pentru a discuta dacă Nissan va investi în noile operaţiuni Renault în domeniul vehiculelor electrice.
La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Reflectând asupra intenției Nissan de a se distanța de Renault, mi-am dat seama că această mișcare strategică poate fi văzută ca un proces natural de maturizare și îmbunătățire a ambelor companii în fața provocărilor pieței auto. Este ca și cum aceste două entități au pornit împreună într-o călătorie lungă, iar acum simt nevoia să exploreze noi orizonturi pe cont propriu, fără a renunța complet la relația lor istorică. Din experiența mea, astfel de realinieri pot deschide calea către inovații neașteptate, mai ales într-o lume din ce în ce mai concentrată pe vehicule electrice și sustenabilitate. În viața de zi cu zi, această situație ne amintește de valoarea ajustării direcțiilor noastre personale și profesionale pentru a ne putea adapta la schimbările inevitabile ale mediului înconjurător.