Operatorul de plăţi cash şi online PayPoint PLC din Marea Britanie a anunţat miercuri că a ajuns la un acord privind vânzarea operaţiunilor din România, PayPoint Services SRL şi PayZone SA, către Innova Capital pentru suma de 47 milioane de lire sterline în numerar, informează un comunicat de presă. Compania a explicat că vânzarea este în linie cu accentul pus de PayPoint pe priorităţile sale strategice şi va genera creştere şi valoare pe pieţele principale din Marea Britanie. „Am decis să ne vindem operaţiunile din România pentru a ne concentra pe pieţele principale din Marea Britanie. Credem că Innova este proprietarul adecvat pentru a duce aceste afaceri mai departe şi le dorim PayPoint Romania şi Innova toate cele bune în viitor”, a declarat directorul general de la PayPoint PLC, Nick Wiles. În exerciţiul financiar care s-a încheiat la 31 martie 2020, PayPoint Romania a realizat venituri în valoare de 69,7 milioane de lire sterline, un profit operaţional de 7,3 milioane de lire sterline şi un profit înainte de taxe de 6,8 milioane de lire sterline. De asemenea, activele brute ale PayPoint România se situau la 48,5 milioane de lire sterline la data de 31 martie 2020. PayPoint România este principalul operator de plăţi în numerar şi încărcare electronică prin puncte de retail. În România, PayPoint şi-a lansat oficial serviciul de plată a facturilor în numerar sub marcă proprie în august 2008 şi şi-a extins portofoliul de clienţi prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din diferite sectoare. În prezent, compania are încheiate contracte cu 165 clienţi importanţi din domeniul telecomunicaţiilor, al utilităţilor, al serviciilor financiare şi nu numai.
Vânzarea operațiunilor PayPoint din România către Innova Capital este un exemplu clasic de realiniere strategică, care ar putea oferi oportunități semnificative pe piața locală. Pe măsură ce PayPoint se concentrează pe piețele sale principale din Marea Britanie, România beneficiază de o nouă direcție sub ghidarea Innova, care ar putea revitaliza și extinde serviciile existente. Experiența lui Innova în gestionarea investițiilor poate aduce o serie de inovații și îmbunătățiri care vor răspunde nevoilor în schimbare ale clienților. Pentru consumatori, această schimbare ar putea însemna servicii mai eficiente și mai relevante, reflectând modul în care piețele în mișcare rapidă pot influența viața de zi cu zi.