Pepsi vinde marca Tropicana către o companie franceză

Grupul american PepsiCo Inc a anunţat marţi că a decis să vândă Tropicana şi alte mărci de sucuri din America de Nord către fondul francez de private equity PAI Partners pentru 3,3 miliarde de dolari, în încercarea de a-şi simplifica portofoliul de produse şi a se îndepărta de băuturile cu conţinut mare de zahăr, transmite Reuters.

PepsiCo, care în 1998 a cumpărat producătorul de suc de portocale Tropicana pentru aproximativ 3,3 miliarde de dolari, va păstra o participaţie de 39% într-o nouă companie de tip holding care va controla mărcile de sucuri vândute. PepsiCo a adăugat că a acordat PAI opţiunea de a prelua anumite operaţiuni cu sucuri din Europa.

Această vânzare va da PepsiCo fondurile necesare pentru a-şi dezvolta şi creşte portofoliul de snacks-uri sănătoase şi băuturi fără calorii, a declarat directorul general Ramon Laguarta.

Cum a reacționat Coca-Cola

Rivalul Coca-Cola Co şi-a simplificat şi el gama de produse în ultimul an, încetând să mai producă mărci precum TaB diet, Coca-Cola Energy şi ZICO.

Vezi si:  Comisia Europeana amendeaza gigantul Apple cu o amenda gigant: 1,8 miliarde euro

„Companiile au dificultăţi în a oferi un sprijin de marketing eficient pentru un număr infinit de mărci care deseori sunt pentru ocazii foarte similare”, a declarat analistul Rabobank, Stephen Rannekleiv. Acesta a mai spus că firmele sunt interesate să lanseze noi produse care au fost dezvoltate în interiorul companiei.

Pentru PAI, preluarea mai multor mărci de sucuri de la PepsiCo se adaugă altor investiţii în sectorul alimentelor şi băuturilor. În 2019, Nestle SA şi-a vândut operaţiunile de îngheţată din SUA, inclsuiv mărci precum Häagen-Dazs, unui joint venture susţinut de PAI, într-o tranzacţie evaluată la patru miliarde de dolari.

PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 70 de miliarde de dolari în 2020. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare şi băuturi, printre care 23 de branduri ce generează fiecare, anual, peste un miliard de dolari în vânzări de retail.

În România, Pepsi este reprezentată de Pepsi Americas, care a intrat pe piaţa locală prin preluarea Quadrant-Amroq Beverages, fostul îmbuteliator local al băuturilor PepsiCo, pe care l-a integrat în anul 2006. Compania este, în prezent, al doilea mare jucător de piaţa locală de soft drinks.

Vezi si:  Compania de cafea Meinl își schimbă logo-ul din cauza acuzațiilor de rasism

Decizia PepsiCo de a vinde Tropicana către PAI Partners reprezintă un pas strategic inteligent care ar putea aduce beneficii pe termen lung ambelor părți implicate. Observ că, prin această mișcare, PepsiCo își consolidează focusul pe dezvoltarea de opțiuni mai sănătoase, o tendință crescândă în rândul consumatorilor preocupați de un stil de viață echilibrat. Pe de altă parte, PAI are ocazia să extindă și să valorifice potențialul unor mărci bine-cunoscute în sectorul sucurilor. Această tranzacție exemplifică importanța de a recunoaște și de a profita de schimbările din preferințele pieței, un lucru esențial pentru succesul durabil al oricărei afaceri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *