Porsche a devenit cel mai valoros producător auto din Europa

Porsche a devenit joi cel mai valoros producător auto din Europa, depăşind grupul Volkswagen, după succesul listării producătorului de maşini sport de lux, transmite Reuters.

Chiar dacă luni acţiunile Porsche au scăzut sub preţul de listare, la 81 euro, în contextul declinului de pe pieţele bursiere, ele au urcat joi dimineaţă la 93 euro (91,95 dolari), astfel încât capitalizarea sa bursieră a ajuns la 85 miliarde de euro. Avansul vine după ce băncile de investiţii implicate în listare au achiziţionat aproape 3,8 milioane de acţiuni pentru 312,8 milioane de euro.

Astfel, capitalizarea bursieră a Porsche a depăşit-o pe cea a Volkswagen, de 77,7 miliarde de euro. Pe următoarele locuri în topul celor mai valoroşi producători auto din Europa se află Mercedes-Benz, cu 57,2 miliarde de euro, BMW, cu 47,5 miliarde de euro, şi Stellantis, cu 39,7 miliarde de euro. Pe fondul aşteptărilor investitorilor privind majorarea cererii de vehicule electrice, acţiunile companiei americane Tesla au crescut cu aproape 50% anul trecut, iar capitalizarea bursieră a depăşit 1.000 de miliarde de dolari în octombrie 2021.

Vezi si:  Ajutor de la stat pentru sectorul auto din Spania

„Datele privind inflaţia din Europa şi Statele Unite, recentele temeri privind aprovizionarea cu energie în Europa şi escaladarea războiului din Ucraina au dus la fluctuaţii care au impus măsuri de stabilizare”, a precizat un purtător de cuvânt al Volkswagen.

Oferta Publică Iniţială (IPO) a Porsche de săptămâna trecută, care ar urma să genereze aproximativ 19,5 miliarde de euro, vine pe fondul instabilităţii de pe pieţele europene, care a afectat acţiunile producătorilor auto. Bursele europene nu au derulat IPO-uri în acest an, în condiţiile în care companiile evită noi listări din cauza crizei energetice, creşterii dobânzilor şi inflaţiei record.

Este una din cele mai mari listări din Europa şi a doua cea mai mare din Germania, de când Deutsche Telekom şi-a făcut debutul în 1996. Preţul indicativ al ofertei a fost la limita superioară a intervalului cuprins între 76,50 şi 82,50 euro pe acţiune anunţat luna aceasta. În cursul IPO vor fi vândute investitorilor până la 113.875.000 acţiuni preferenţiale.

Vezi si:  Peste 500.000 de mașini, înmatriculate în acest an, în România

Sumele rezultate în urma acestei listări vor ajuta Volkswagen să îşi finanţeze tranziţia la vehiculele electrice şi investiţiile în software, a informat grupul auto german.

Observând ascensiunea Porsche ca cel mai valoros producător auto din Europa, nu putem decât să apreciem impactul pe care brandurile orientate spre inovație și lux îl au pe piețele globale. Acest succes demonstrează că, chiar și în vremuri de instabilitate economică și provocări geopolitice, excelența în design și strategia financiară bine-calculată pot să depășească obstacolele și să conducă la rezultate remarcabile. În viața de zi cu zi, acest exemplu ne poate inspira să nu ne lăsăm doborâți de incertitudinile momentului, ci să ne concentrăm asupra dezvoltării unui produs sau a unei abilități care ar putea să ne transforme complet traiectoria. Învățând din exemplul Porsche, putem vedea cum o investiție îndrăzneață și bine direcționată poate deschide uși noi și aduce oportunități neașteptate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *