Masina electrica de oras nu a fost inca prezentata, dar este deja disponibila pentru precomenzi. Pentru 100 de euro, „R Pass” permite reducerea timpului de asteptare inainte de a primi Twingo 4 electric, care nu va ajunge pe sosele inainte de primavara anului 2026.
Fabricile din Novo Mesto, Slovenia, se pregatesc sa lanseze productia noului Renault Twingo, dezvoltat in intregime in China, prin intermediul filialei Ampère delocalizate la Shanghai si denumita ACDC (Advanced China Development Centre). In asteptarea sosirii sale pe soselele noastre in primavara anului 2026, acest model de masina urbana tocmai si-a deschis portalul de precomenzi. La fel ca in cazul modelelor R4 si R5, Renault propune achizitionarea unui „cupon de reducere” numit „R-Pass”. Acesta costa 100 de euro, in loc de 150 de euro, cat costa anterior pentru celelalte modele urbane ale marcii cu logo-ul rombului.
Multa vreme, Renault s-a luptat pentru ca clientii sai sa nu considere R-Pass ca un sistem de precomanda, deoarece nu solicita plata in avans a unei parti importante din pretul de achizitie al masinii. De asemenea, permite retragerea comenzii. Dar tocmai cu ajutorul acestuia marca intentioneaza sa-si constituie o prima baza de clienti in vederea inceperii productiei, pentru a controla mai bine ritmul, a intelege volumele si a obtine lichiditati care sunt intotdeauna utile pentru o companie care trebuie sa activeze intr-o industrie aflata sub presiune.
Clientii Twingo 4: cobaii noii strategii Renault
Cu Twingo de a patra generatie, Renault trebuie sa demonstreze ca noua sa strategie este cea corecta. Bazata pe o faza de dezvoltare de doi ani, in loc de patru, si din China, mai degraba decat din Franta, masina de oras va fi asamblata in Slovenia. In total, 46% din valoarea sa va proveni din piese chinezesti (exportate pe cale maritima), iar costul final al masinii a scazut cu 29%. Pentru clienti, acest lucru se va reflecta in pretul de achizitie, care va fi sub 20.000 de euro.
Pentru a face acest lucru posibil, Renault nu a colaborat doar cu furnizori chinezi. Constructorul a apelat si la un „furnizor de servicii de inginerie” numit Launch Design pentru a co-dezvolta masina. Am investigat acest parteneriat care, spre deosebire de introducerea furnizorilor chinezi de echipamente, nu este promovat de Renault in culisele dezvoltarii noului Twingo. Am aflat astfel ca echipele Launch Design ar fi preluat lucrarile legate de fabricarea pieselor, „proiectarea tehnica”.
Nu se stiu inca multe lucruri despre noul Twingo, in afara de faptul ca designul sau va fi similar cu cel al conceptului, dupa cum se poate vedea din ultimele ilustratii propuse de Renault. Masina urbana va avea cinci usi si va fi construita pe aceeasi platforma ca R4 si R5 (AmpR Small), cu dimensiuni usor reduse. Valul asupra viitoarei vedete franceze va fi ridicat pe 6 noiembrie.




