Război în lumea ciocolatei

Cultivatorii de cacao din Coasta de Fildeş, cel mai mare producător mondial de cacao, sunt cei care suferă cel mai mult de pe urma unui război mondial cu producătorii de ciocolată, potrivit  Bloomberg.

La mai puţin de doi ani după ce Coasta de Fildeş s-a aliat cu ţara vecină Ghana pentru a forţa producătorii de ciocolată precum Hershey Co. şi Nestle SA să plătească mai mult pentru boabele de cacao, încercarea celor două ţări de a dobândi un control mai mare asupra preţurilor s-a întors împotriva lor. Cumpărătorii refuză să plătească mai mult, boabele de cacao nevândute se adună în depozite iar fermierii sunt disperaţi şi cer autorităţilor să ia măsuri.

Majorarea prețurilor

Obiectivul autorităţilor din Coasta de Fildeş şi Ghana a fost acela de a percepe de la industria ciocolatei o primă de 400 de dolari pentru o tonă de boabe de cacao, în ideea de a creşte veniturile fermierilor din cele două ţări din Vestul Africii. Însă pentru mulţi traderi, procesatori şi fabricanţi de ciocolată a fost mai degrabă o încercare de tip OPEC de majorare a preţurilor care nu a avut însă datele fundamentele care au asigurat succesul cartelului producătorilor de petrol.

Vezi si:  Swarovski concediază masiv din cauza pandemiei

Rezultatul este că acum fermierii sunt cei care suferă. Coasta de Fildeş şi Ghana, responsabile pentru aproape 70% din livrările mondiale de boabe de cacao, au majorat producţia tocmai când pandemia a obligat introducerea în carantină a oraşelor din întreaga lume, ceea ce a afectat cererea de ciocolată. Cultivatorii de boabe de cacao nu pot să îşi vândă recolta şi nici nu au o modalitate de a o stoca. Intermediarii plătesc mai puţin decât preţul minim impus de guvern iar Coasta de Fildeş a fost nevoită să ofere reduceri semnificative de preţ pentru a putea scăpa de o parte din recoltă.

Ciocolata este un produs de lux care profită de pe urma cadourilor şi a achiziţiilor impulsive. Însă în condiţiile în care mulţi consumatori îşi fac cumpărăturile online în perioada pandemiei, consumatorii nu mai cumpără şi un baton de ciocolată înainte de a ajunge la casa de marcat. În plus, nu mai cumpără nici bomboanele de ciocolată pe care în mod normal le făceau cadou de Crăciun şi Ziua Îndrăgostiţilor.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *