Constructorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce Motor Cars a raportat luni vânzări record pentru anul 2022, când pentru prima dată în istoria de 118 ani a companiei a vândut mai mult de 6.000 de automobile, în pofida scăderii cererii clientelei chineze, informează Reuters.
Producătorul britanic deţinut de grupul german BMW a precizat că în 2022 a livrat 6.021 de automobile, în creştere cu 8% comparativ cu 5.586 de automobile în 2021, când a fost înregistrat precedentul record de vânzări al Rolls-Royce.
Vânzările de automobile de lux Rolls-Royce au fost susţinute de cele două Americi, în frunte cu SUA care a rămas cea mai importantă piaţă, responsabilă pentru aproximativ 35% din vânzări. În China însă, a doua mare piaţă pentru Rolls-Royce, restricţiile introduse în contextul pandemiei de coronavirus au condus la o scădere de o singură cifră a vânzărilor de automobile de lux.
Cu toate acestea, directorul general de la Rolls-Royce, Torsten Müller-Ötvös a subliniat că scăderea pieţei chineze este contracarată de creşterile înregistrate pe alte pieţe. „Carnetul nostru de comenzi se întinde până în 2023 pentru toate modelele”, a spus Torsten Müller-Ötvös.
Producătorul auto a precizat în special faptul că pre-comenzile pentru primul său model complet electric, Spectre, care ar urma să fie pus în vânzare la finele lui 2023, i-au depăşit toate aşteptările.
Directorul general Torsten Müller-Ötvös a mai spus că creşterea preconizată pentru 2023 va veni în pofida faptului că Rolls-Royce a oprit vânzările în Rusia, o piaţă care în mod normal era responsabilă pentru 250 până la 300 de unităţi vândute într-un singur an, ca urmare a invaziei Ucrainei.
Compania, care în prezent are 2.500 de angajaţi, susţine că clienţii săi sunt dispuşi să plătească aproximativ o jumătate de milion de euro pentru un Rolls-Royce personalizat la comandă.
Este impresionant să observi cum o companie cu un asemenea renume reușește să-și depășească propriile recorduri, chiar și în fața unor dificultăți precum scăderea pieței chineze și pierderea pieței rusești. Acest succes al Rolls-Royce ne arată importanța diversificării piețelor și adaptabilității, strategii cheie pe care le putem aplica și în propriile noastre cariere sau afaceri. De asemenea, introducerea primului model complet electric, Spectre, subliniază puterea inovației și a vizionarului, semnalând că, pentru a rămâne relevanți într-o lume în continuă schimbare, trebuie să fim pregătiți să îmbrățișăm viitorul. Aceste lecții sunt esențiale indiferent de domeniul în care activăm, ajutându-ne să ne orientăm eforturile către stabilitate și creștere durabilă.