Restructurari masive la Danone

Grupul francez pune pe liber 2.000 de oameni si se reorganizeaza, pe fondul problemelor economice si financiare acutizate de pandemia COVID 19.

Cea mai mare companie de iaurturi din lume a anuntat ca pana in 2023 vrea sa economiseasca un miliard de euro. Printre masurile avute in vedere pentru indeplinirea acestui scop figureaza concedierea a 2.000 de oameni. Potrivit unor surse, 400-500 dintre cei disponibilizati vor fi in Franta.. In plus, se va eficientiza procesul de productie si se va renunta la anumite linii. Anul viitor, gama de produse Danone va fi cu 10-30 la suta mai mica.

Prin acest plan de restructurare, Danone spera ca in a doua jumatate a anului viitor sa ajunga la o crestere de 3 la suta, iar din 2022, la venituri mai mari cam cu 15 la suta, comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei.

In primele luni ale acestui an, cifra de afaceri a Danone a scazut cu 5,4 la suta, ajungand la 18 miliarde de euro. Cele mai mari scaderi s-au inregistrat in sectorul apa minerala. Restaurantele si barurile au stat mult inchise, din cauza carantinei, asa ca vanzarile de apa imbuteliata au scazut cu aproape un sfert, comparativ cu perioada pre-COVID 19. Ba chiar se vorbea la un moment dat ca Danone va renunta la segmentul apa imbuteliata si va vinde aceasta divizie, insa conducerea grupului francez a dezmintit informatia.

Vezi si:  Românii pot pleca în vacanță la greci din 15 iunie

Analistii economici spun insa ca Danone a mai trecut prin restructurari, in ultimii ani, si nu a reusit sa aiba rezultate remarcabile. Grupul avea o serie de probleme cronice chiar si inainte de izbucnirea pandemiei. Actiunile Danone sunt la cel mai scazut nivel din ultimii 6 ani, ceea ce arata reticenta investitorilor.

M.Vasiliu

Experiența anterioară cu restructurări masive la Danone ne oferă o lecție valoroasă despre complexitatea problemelor financiare și economice și despre cum nu există soluții rapide pentru problemele cronice ale unei companii mari. Adesea, sacrificarea forței de muncă poate aduce un câștig temporar în cifrele financiare, dar efectul pe termen lung asupra moralului angajaților și a culturii organizaționale poate fi devastator. Acest scenariu ne amintește cât de important este să combinăm eficiența economică cu grija față de oameni și să ne adaptăm strategiile, nu doar reacționând la criză, ci anticipând-o și construind cu reziliență. Un astfel de echilibru este crucial atât în afaceri, cât și în viața de zi cu zi, pentru a naviga cu succes prin perioadele de incertitudine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *