În anul 2017 în 13 state membre UE, printre care și România, peste jumătate din autoturisme erau echipate cu motoare pe benzină, arată datele publicate de Eurostat.
Ponderea cea mai mare a autoturismelor echipate cu motoare pe benzină era în Cipru (84%), Finlanda (74%), Danemarca (69%), urmate de Ungaria, Malta, Germania şi România, unde potrivit datelor din anul 2015, erau 5,155 milioane autoturisme din care 3,242 milioane (62,8%) erau echipate cu motoare pe benzină şi 1,906 milioane cu motoare diesel.
În schimb, ponderea autoturismelor echipate cu motoare diesel era mai mare de 50% în Franţa (68%), Lituania (67%), Luxemburg (62%), Belgia (58%), Spania şi Austria (ambele 57%), Letonia şi Portugalia (ambele cu 56%) precum şi în Irlanda (53%).
Utilizarea, combustibililor alternativi precum electricitate, gaze naturale, biocombustibili şi altele este cea mai ridicată în Polonia (15%), Lituania (9%), Italia şi Letonia (ambele 8%). La acest capitol, România este la coada clasamentului în condiţiile în care, în anul 2015, erau doar 7.000 de autoturisme care utilizau combustibili alternativi, adică mai puţin de 1% din cele 5,155 milioane autoturisme.
Faptul că în România, mai mult de jumătate dintre mașini funcționau pe benzină în 2015 nu este deloc surprinzător, având în vedere infrastructura limitată pentru combustibili alternativi din acea perioadă. Personal, am observat că tranziția către combustibili mai prietenoși cu mediul este destul de lentă, dar inevitabilă. Pe măsură ce infrastructura pentru mașinile electrice și alte tehnologii alternative se îmbunătățește, sper să văd o creștere semnificativă în adoptarea acestor soluții. Cred că un pas esențial ar fi informarea publicului asupra beneficiilor pe termen lung, atât financiare cât și de mediu, pe care le aduc aceste schimbări, astfel încât toți să putem contribui la un viitor mai verde și mai durabil.