Numărul cererilor de instalare POS-uri si software pentru acceptarea platilor cu cardul a crescut in Romania de sapte ori, in luna ianuarie a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2022, potrivit datele publicate de catre un furnizor global de servicii si tehnologie de plata.
In prima luna din 2023, 95 la suta dintre solicitările de POS-uri Global Payments si GP tom – aplicatie care transforma telefonul sau tableta in POS mobil – au fost inaintate de firme mici, iar restul de la cele medii. Majoritatea sunt magazine alimentare sau mixte, magazine de piese auto si service-urile, restaurante, barurile sau cafenelele.
Din punct de vedere zonal, cele mai multe cereri de terminale electronice de plata provin din judetele Ilfov, Prahova, Dambovita, Galati i Bistriţa-Nasaud. De asemenea, un numar important de solicitari a venit prin sucursalele bancii partenere – BCR.
La sfarsitul anului trecut, existau aproximativ 4.000 de dispozitive mobile pe care functiona aplicatia GP tom, iar aproape 95 la suta din totalul tranzactiilor sunt contactless si se fac la magazinele alimentare si supermarketuri, la hoteluri si resorturi, la restaurante si fast-food-uri, in magazinele de piese auto sau la cabinetele stomatologice.
In 2022, romanii au realizat plati cu cardul in valoare de 6,349 miliarde de lei, cu 84 de milioane de lei mai mult decat in anul anterior. In total, romanii au efectuat peste 53 de milioane de tranzactii electronice, in crestere cu 12 procente de la un an la altul.
Cresterea numarului de plati cu cardul a luat avant, nu doar in Romania, ci si in intreaga lume, in special dupa ianuarie 2020, momentul in care a inceput pandemia COVID. Oamenii s-au ferit de cash, pentru ca, se spunea la acel moment, de pe bani se poate lua virusul.
M.Vasiliu
Observând ascensiunea rapidă a solicitărilor pentru instalarea POS-urilor și a softurilor pentru plăți cu cardul, nu pot să nu apreciez cum digitalizarea devine o parte integrantă din viața noastră cotidiană, chiar și pentru micile afaceri din România. Dacă privim în viitor, această adaptare ne oferă o agilitate semnificativă în afaceri, fiindcă nu doar că îmbunătățește experiența clienților prin simplificarea procesului de plată, dar crește și siguranța și transparența tranzacțiilor financiare. Expansiunea acestor soluții digitale va continua să redefinească normele comerciale, făcând ca businessurile să fie nu doar mai eficiente, ci și mai adaptabile într-un peisaj economic în constantă schimbare. Pentru oricine își dorește să supraviețuiască și să prospere în acest mediu digital, adaptarea la noile tehnologii de plată nu este doar un avantaj, ci o necesitate.