Platforma chinezeasca s-a impus rapid in ultima vreme, a castigat un segment urias din piata, datorita produselor foarte ieftine, insa are probleme. Popularitatea si volumul mare de vanzari nu prea aduc profit pentru Temu.
Marea provocare pentru chinezi este acum transformarea acestui succes in profit, ceea ce se dovedeste a fi destul de complicat. Initial, expertii occidentali erau ingrijorati de faptul ca Temu colecteaza date cu caracter personal. Pentru a linisti zvonurile privind interferenta guvernului chinez, proprietarul Temu, PDD Holdings, si-a mutat sediul social in Irlanda, iar firma in sine s-a relocat la Boston. Apar insa alte probleme.
In prezent, e imposibil sa nu remarci publicitatea extrem de vizibila. Inclusiv la Superbowl, cel mai mare eveniment sporti din SUA, anul acesta clipul publicitar Temu a rulat de cateva ori, ceea ce inseamna zeci de milioane de dolari bagati in reclama. Numai anul trecut, Temu a cumparat spatiu publicitar, in total, de 1,57 de miliarde de dolari.
Temu este aplicatia cel mai des descarcata in SUA, Marea Britanie, Franta si Germania. Daca initial cumparatorii era preponderent generatia tanara, acum media de varsta a crescut.
Produse cu defecte si chiar periculoase
Au aparut insa si tot mai multe relatari ale cumparatorilor, care se plang de produse de calitate slaba, electronice defecte, jucarii periculoase, fake-uri cu nemiluita sau chiar pierderea coletelor. Pentru a supravietui pe termen lung, Temu trebuie sa rezolve aceste probleme, spun specialistii. Dar rezolvarea acestor probleme presupune costuri suplimentare si profit mai mic sau preturi mai mari. Va putea Temu sa reziste ? O intrebare la care, in acest moment, e imposibil de raspuns.
M.Vasiliu