Tot mai puține automobile Dacia vândute în Marea Britanie

Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 2,9% în februarie, la 79.594 unităţi, pe fondul unui declin de 7,4% al cumpărătorilor individuali, a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT).
În februarie, Dacia a vândut 823 vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 18,35% faţă de perioada similară din 2019, când a înmatriculat 1.008 unităţi.
În topul celor mai bine vândute modele în februarie se află Volkswagen Golf, Ford Fiesta, Ford Focus, Vauxhall Corsa şi Mercedes-Benz A-Class.
Cererea pentru vehicule electrice a urcat cu 243,1% în februarie, iar vânzările de maşini hibride au crescut cu 71,9%, în timp ce livrările de vehicule diesel au scăzut cu 27,1%.
„Ne confruntăm cu încă o lună de declin al pieţei auto, mai ales într-un moment în care reînnoirea flotei auto este atât de importantă pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice. Bugetul ce urmează să fie prezentat săptămâna viitoare este o oportunitate pentru ministrul de Finanţe să schimbe această tendinţă prin restabilirea încrederii pieţei, arătând seriozitatea Guvernului privind îndeplinirea ţintelor sale de mediu. Industria a investit în tehnologie, anul acesta urmând să fie lansate multe modele cu zero emisii, şi este nevoie ca Guvernul să adopte un pachet masiv de subvenţii şi de cheltuieli în infrastructură, pentru a accelera cererea”, a apreciat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 2,4% în 2019, la 2,3 milioane de unităţi, al treilea an de declin consecutiv.
În 2019, Dacia a vândut pe piaţa britanică 30.951 vehicule, în creştere cu 28,60% faţă de 2018, când a înmatriculat 24.169 unităţi.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.

Vezi si:  Importanța certificării ISO pentru spălătoriile auto self-service

Din analiza celor prezentate, pare evident că declinul vânzărilor de automobile Dacia în Marea Britanie se înscrie într-un trend mai larg de scădere a pieței auto tradiționale. Totuși, este interesant cum vehiculele electrice și hibride câștigă teren exponențial, marcând o schimbare semnificativă în preferințele consumatorilor. Această tranziție poate fi o oportunitate nu doar pentru producători, ci și pentru consumatori, care sunt încurajați să adopte soluții de transport mai prietenoase cu mediul. Într-o lume care se îndreaptă tot mai mult către sustenabilitate, poate fi momentul ideal să ne gândim la investiții pe termen lung în tehnologie verde, fie că suntem cumpărători sau doar spectatori ai acestor schimbări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *