Un milion de români merg zilnic la mall

Românii fac peste 32 milioane de vizite la mall în fiecare lună, ceea ce înseamnă, în medie, un milion pe zi, în Bucureşti, generaţia Millennials fiind prima în top vizitatori, conform unui studiu realizat de o firmă de comunicare indoor.

„Mersul la mall este un comportament social la noi în ţară. După perioada pandemiei, oamenii au revenit în centrele comerciale avizi în primul rând de socializare. Cifrele se compară acum cu cele din 2019, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Deşi este posibil ca valoarea bonului să stagneze anul acesta, din cauza inflaţiei, numărul vizitelor în centrele comerciale va rămâne constant sau îşi va păstra tendinţa de creştere”, a declarat Georgian Drăghici, director comercial Brand Management.

În 2020, odată cu pandemia, consumatorii au învăţat să se adapteze la shopping-ul online şi chiar să grăbească procesul deja început al digitalizării. S-a crezut, pentru un moment, că epoca mall-urilor a apus. Studiile arată însă că centrele comerciale moderne s-au adaptat noilor nevoi ale consumatorilor, subliniază sursa citată.

Vezi si:  Veneția introduce bilete pentru turiștii de o zi

„Mall-urile se transformă în centre de lifestyle, spaţii care oferă nu doar magazine ci şi experienţe şi distracţie. Cu scopul de a atrage branduri nativ digitale, centrele comerciale vor deveni la rândul lor puncte de destinaţie în traseul consumatorului, pentru o abordare cât mai holistică. În plus, îmbrăţişează era digitală, completând oferta clasică de retaileri cu branduri noi, tinere, cu aer jucăuş şi noi metode de shopping avangardist”, a explicat Georgian Drăghici.

Cele mai multe vizite, atât la nivel naţional, cât şi în capitală, sunt făcute de către femei, care merg la mall în procent de 57%, spre deosebire de bărbaţi, care vizitează centrele comerciale în procent de numai 43%.

Cel mai activ segment de vârstă este generaţia Millennials (cei născuţi între 1981-1996). Consumatorii cu vârsta cuprinsă între 26 şi 45 de ani reprezintă 53% din totalul de vizite, în timp ce Generaţiile Z (18-25 ani) şi X (45-55 de ani) reprezintă fiecare câte 23%.

Vezi si:  5 tendinte de marketing de urmarit in 2024

„Noile tendinţe care se anunţă în străinătate includ servicii de pick-up pentru comenzile online, shopping cu programare, formate noi de magazine precum pop-up shops, micro-magazine, shopping experienţial şi abordări cât mai personalizate. Şi în România se adaptează mall-urile la nevoile consumatorilor. În ultimii ani s-au lansat tot mai multe magazine de prezentare pentru produse care se comercializează preponderent online (emag.ro, epantofi.ro, Notino.ro) dar şi, surprinzător, showroom-uri auto (Mooncity E-Mobility Lounge, Tiriac Auto, Porsche România). În acelaşi timp, brandurile înţeleg valoarea unei campanii digitale alăturate uneia offline, cu afişaje poziţionate strategic în calea cumpărătorului, chiar înainte de momentul achiziţiei”, a menţionat Georgian Drăghici.

Mărturisesc că inițial am crezut că mall-urile și-au însușit un caracter învechit, ca urmare a ascensiunii shopping-ului online, însă realitatea a dovedit că ele s-au transformat în adevărate centre de lifestyle. Această adaptare la vremurile moderne, unde cumpărăturile fizice sunt completate de experiențe interactive și diversificate, demonstrează cât de importante sunt aceste spații ca destinații sociale și de divertisment. Vizitatorii nu mai merg pur și simplu să cumpere, ci să își petreacă timpul într-un mod plăcut și captivant, îmbinând utilul cu plăcutul. În aceste condiții, mall-urile nu doar că au supraviețuit schimbării, dar au și prosperat, fiind în continuare esențiale în viața urbană contemporană, iar noi ar trebui să învățăm să îmbrățișăm aceste schimbări și să profităm de evoluția lor în viața de zi cu zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *