Bayerische Motoren Werke (BMW) a anunţat joi că în primul trimestru din acest an a livrat clienţilor mai puţine maşini decât în perioada similară din 2021, din cauza efectelor războiului din Ucraina şi a restricţiilor din China, transmite DPA.
Grupul german, care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce, a vândut în total 596.907 vehicule în primele trei luni din acest an, un declin de 6,2% faţă de primul trimestru din 2021, care a fost cel mai bun trimestru din istoria companiei. Livrările de maşini electrice s-au dublat în perioada ianuarie-martie 2022, la 35.289 unităţi.
Producătorul german de maşini premium se aşteaptă ca vânzările din acest an să fie în linie cu cele din 2021, iar marja operaţională pe segmentul auto să se situeze anul acesta între 7-9%, din cauza efectelor războiului asupra producţiei. Fără impactul războiului, compania ar fi avut ca obiectiv o marjă între 8-10%.
Grupul german a vândut anul trecut un nivel record de vehicule – 2,52 milioane – în pofida deficitului de semiconductori, şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.
Producţia industrială a Germaniei a crescut neaşteptat în februarie, chiar dacă a fost afectată de perturbările din lanţurile de aprovizionare, ceea ce a făcut dificilă realizarea comenzilor, transmite Reuters.
Conform datelor publicate joi de Oficiul Federal de Statistică (Destatis), producţia industrială a urcat cu 0,2% în februarie, după un avans de 1,4% luna precedentă, în timp ce economiştii se aşteptau la o creştere zero în februarie.
Excluzând energia şi construcţiile, producţia a crescut cu 0,1% în februarie.
În schimb, încrederea mediului de afaceri din Germania s-a prăbuşit în martie, companiile fiind îngrijorate de creşterea preţului energiei, de lipsa de şoferi şi de stabilitatea din lanţurile de aprovizionare, în contextul războiului din Ucraina.
În ritm anual, producţia industrială a urcat cu 3,2% în februarie, după un avans de 1,1% luna precedentă. De asemenea, producţia de bunuri de consum a înregistrat o creştere de 4,4%, iar cea de bunuri intermediare de 0,5%, în timp ce în sectorul construcţiilor s-a înregistrat un declin de 0,7%.
Este evident că BMW, ca orice mare companie globală, resimte efectele determinate de un context geopolitic și economic dificil. Totuși, scăderea vânzărilor pe termen scurt poate fi văzută și ca o oportunitate pentru a-și regândi strategiile de producție și de distribuție, mai ales cu o creștere remarcabilă în segmentul mașinilor electrice. Faptul că BMW reușește să mențină o marjă de profit consistentă reflectă o adaptabilitate și o capacitate de a naviga adversitățile, ceea ce poate fi o lecție valoroasă pentru orice afacere: flexibilitatea și inovația sunt cheile pentru a depăși orice obstacol. În viața de zi cu zi, ne putem inspira din această abordare proactivă, găsind oportunități în momentele de criză și adaptându-ne în mod constant la noile realități.