Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi Dacia în Franţa a înregistrat în aprilie o scădere de 90,2% în ritm anual, la 1.227 de unităţi, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul francez pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19).
Livrările principalelor grupuri franceze, PSA şi Renault, au scăzut în aprilie cu 84,2% şi, respectiv, 83,9%, în timp ce Ford şi Daimler au înregistrat un declin de 91,3% şi, respectiv, 98,2%.
Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în aprilie o scădere de 88,8% (fiind înmatriculate 20.997 autoturisme noi), iar în primele patru luni din acest an au fost înmatriculate în Franţa 385.676 unităţi, un declin de 48%, comparativ cu perioada ianuarie-aprilie 2019.
Franţa rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Italiei şi Spaniei. Pe plan global, vânzările de maşini scad semnificativ, din cauza măsurilor adoptate pentru a ţine sub control epidemia.
nmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat în perioada ianuarie-aprilie 2020 o scădere de 63%, la 17.805 unităţi, comparativ cu primele patru luni din 2019.
Livrările principalelor grupuri franceze, PSA şi Renault, au scăzut în perioada ianuarie-aprilie 2020 cu 46,4% şi, respectiv, cu 50,2%, în timp ce Ford şi Daimler au înregistrat un declin de 60,1% şi, respectiv, 60%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Automobile Dacia a întrerupt în 19 martie producţia la uzinele din Mioveni, până pe data de 5 aprilie, în contextul pandemiei de coronavirus, iar 13.500 de angajaţi vor fi în şomaj tehnic.
În contextul scăderii dramatice a vânzărilor de autoturisme Dacia în Franța, este evident că pandemia de coronavirus a impus un test neprevăzut pentru piața auto globală. Experimentând deja urmările acestei crize, putem observa că industria auto are capacitatea de a se adapta și de a inova în fața provocărilor. Chiar dacă situația actuală poate părea descurajantă, este esențial să rămânem flexibili și să căutăm oportunități în mijlocul acestei schimbări. Adaptabilitatea și deschiderea către noi tehnologii vor continua să fie esențiale pentru redresarea și creșterea pieței auto din această perioadă complicată. Această criză ne amintește de importanța rezilienței, atât pe plan personal, cât și profesional, și ne încurajează să valorificăm fiecare lecție învățată pe parcurs.