Volkswagen investește masiv în electric

Gigantul german Volkswagen AG şi trei societăţi mixte locale intenţionează să investească în China aproximativ 15 miliarde de euro (17,44 miliarde de dolari) în mobilitatea electrică, în perioada 2020 – 2024, a anunţat Stephan Woellenstein, şeful subsidiarei chineze a VW, potrivit agenției chineze Xinhua. Cu investiţia Volkswagen şi a celor trei societăţi mixte pe care le deţine în China cu FAW Group, SAIC Motor şi JAC, producătorul auto german va construi 15 modele diferite de vehicule electrice sau hibrid plug-in până în 2025. Vehiculele vor fi construite folosindu-se platforma Modular Electric Drive (MEB) a celor de la VW la două fabrici din China, din octombrie. Bateriile pentru vehiculele electrice vor fi furnizate de firmele CATL, Guoxuan şi A123. De asemenea, grupul german va construi 40 de staţii de reîncărcare în Beijing, Chengdu şi Shenzhen, şi intenţionează să mai construiască 255 de staţii în 16 oraşe chinezeşti până la finalul lui 2020. Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, a anunţat că firma are ca obiectiv livrarea a 26 de milioane de vehicule electrice până în 2029, majoritatea în China. În primele şase luni din 2020, Volkswagen a înregistrat pierderi înainte de taxe de 1,4 miliarde de euro, faţă de un profit înainte de taxe de 9,6 miliarde de euro în primul semestru din 2019. Veniturile au scăzut cu 23%, la 96 miliarde de euro. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Vezi si:  Peste 500.000 de mașini, înmatriculate în acest an, în România

Investiția masivă a Volkswagen în mobilitatea electrică din China este o mișcare strategică pe care o privesc cu un optimism moderat, având în vedere provocările și oportunitățile acestui sector. Opiniile sunt împărțite, dar având în vedere că Volkswagen plănuiește să construiască și să livreze un număr impresionant de vehicule electrice până în 2029, cred că aceasta ar putea fi șansa lor de a acapara o felie majoră din piața auto globală, contribuind astfel la sustenabilitatea mediului. Totuși, succesul acestei inițiative va depinde de capacitatea lor de a aborda pierderile financiare actuale și de a naviga concurența tot mai strânsă din domeniul vehiculelor electrice. Această transformare arată că viitorul este electric și ne invită pe toți să ne gândim mai îndeaproape la alegerile noastre de transport și la impactul lor asupra planetei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *