Rezumat:
Miercuri, 11 decembrie, retailerul german de imbracaminte online Zalando a confirmat ca a ajuns la un acord pentru achizitionarea concurentului sau About You pentru 1.1 miliarde de euro. Ambitia? Sa creeze o platforma paneuropeana de comert electronic.
Cu aceasta preluare de 1,1 miliarde de euro, harta comertului electronic european incepe sa prinda contur. Achizitia companiei About You, fondata in 2014 ca filiala Otto Group, marcheaza un pas important inainte pentru retailerul german About You. „Grupul combinat va urmari o strategie dual-brand in B2C, cu doua experiente de cumparare distincte, si va crea o platforma unificata in B2B, valorificand infrastructura logistica combinata, software-ul si ofertele de servicii din intreaga Europa”, declara specialistul german in imbracaminte online. Acest pas este cu atat mai important cu cat compania trebuie sa faca fata juggernaut-ului care este platforma chineza Temu. Intre aprilie si sfarsitul lunii octombrie, Temu a inregistrat o medie de 93,7 milioane de destinatari lunar in Uniunea Europeana.
100 de milioane de euro in sinergii anuale
Cu o cifra de afaceri de aproape 15 miliarde de euro in 2023 pe 25 de piete europene, Zalando se pozitioneaza ca lider european in retailul online de moda si lifestyle. Piata germana ofera o selectie de peste 6000 de marci de lifestyle pentru cei 50 de milioane de clienti ai sai. Iar noua identitate vizuala a campaniei sale de toamna/iarna 2024 da tonul noii pozitionari a marcii: „Calitate, stil de viata si inspiratie”.
Achizitia About You va permite brandului sa se adreseze unui public mai tanar, pasionat de moda. Cu reteaua sa de peste 27.000 de creatori de continut, About You ofera celor peste 12 milioane de clienti activi acces la 700.000 de modele atat de la branduri cunoscute, cat si de la brandurile proprii, precum si la peste 119 colectii exclusive in colaborare cu talente din sport, muzica si film. Potrivit expertului in comert electronic Rutger Wismeyer, „cu sinergii anuale preconizate de 100 de milioane EUR, aceasta colaborare va imbunatati experienta consumatorilor, va stimula inovarea in logistica si tehnologie si va stabili un nou punct de referinta in sectorul european al modei online”.
Cucerirea unei cote mai mari de piata
In termeni practici, cele doua platforme isi vor pastra identitatea proprie. Dar se vor baza pe sinergii in ceea ce priveste logistica, infrastructura de plata si colaborarea comerciala. „Redefinirea cumparaturilor de moda si lifestyle prin crearea celei mai bune experiente posibile pentru clienti si parteneri a fost intotdeauna principala motivatie pentru cele doua echipe ale noastre. Sunt entuziasmat de modul in care impreuna putem capta o cota mai mare din piata de moda si lifestyle”, a declarat Robert Gentz, co-CEO si co-fondator al Zalando, intr-un comunicat de presa. „Strategia planificata a celor doua marci ar creste semnificativ prezenta grupului pe pietele paneuropene”, spune principalul actionar al About You, grupul german de retail Otto.
Sursa: https://www.challenges.fr/entreprise/commerce/une-nouvelle-reference-dans-la-mode-en-ligne-zalando-rachete-about-you-les-raisons-d-un-deal-a-1-1-milliard-d-euros_914272