Google lanseaza Offerwall: o noua modalitate de monetizare a site-ului tau

Prin Offerwall, Google ofera editorilor o modalitate de monetizare a continutului web protejat, fara a fi nevoiti sa puna in aplicare o solutie de tip paywall.

Google integreaza instrumentul Offerwall in Ad Manager

Joi, 26 iunie 2025, Google introduce Offerwall in Ad Manager. Dupa mai mult de o mie de teste ale editorilor, aceasta interfata va face posibila oferirea cititorilor a mai multor modalitati de accesare a continutului web (anunt video scurt, sondaj, microplata, inregistrare sau actiune definita de editor etc.) pentru a diversifica veniturile editorilor, oferind in acelasi timp utilizatorilor web un pic mai multa libertate.

Offerwall, o poarta flexibila de accesare a continutului web

Offerwall este deci o noua interfata integrata in Google Ad Manager, care va permite configurarea diferitelor modalitati de accesare a continutului protejat si, astfel, monetizarea acestuia. Instrumentul poate fi inserat, sub forma unui ecran complet, inaintea continutului protejat si poate sugera utilizatorului web sa efectueze o actiune pentru a-l accesa. Interfata ofera utilizatorilor optiunea de a vizualiza un anunt publicitar, de a participa la un sondaj sau de a plati o microplata.

Vezi si:  Marketing de influenta- cateva tendinte pentru anul 2020

In mod implicit, sunt disponibile patru „optiuni ale utilizatorului”: vizionarea unei scurte reclame, completarea unui sondaj bazat pe centre de interes, efectuarea unei microplati sau completarea unui sondaj online. In plus, o optiune de optimizare permite AI sa determine cel mai bun moment pentru a afisa Offerwall cititorului, pentru a maximiza implicarea si veniturile.

Toate aceste scenarii, inclusiv livrarea de anunturi limitate sau nepersonalizate, raman accesibile chiar si fara consimtamant: pe scurt, in UE, Offerwall ofera posibilitatea monetizarii chiar si atunci cand utilizatorul de internet refuza cookie-urile publicitare, chiar daca pot fi livrate doar optiuni fara personalizare.

Cui se adreseaza Offerwall de la Google?

Google recomanda ca Offerwall sa se adreseze in primul rand editorilor mici si mijlocii, care adesea nu dispun de resursele tehnice necesare pentru a dezvolta un paywall sau un sistem de microplati. Prin oferirea unei optiuni de acces contextualizate si automatizate, acestia pot creste valoarea audientelor lor fara a suporta costuri excesive.

Vezi si:  România este și anul acesta cel mai mare producător de floarea soarelui din UE

In ceea ce priveste utilizatorii, transparenta si libertatea de a decide ar putea consolida perceptia valorii, in timp ce agentii de publicitate beneficiaza de spatii publicitare care atrag multa atentie si de informatii colectate prin sondaje. Initiativa se inscrie in tendinta generala catre un echilibru intre monetizarea responsabila si o experienta de lectura fluida. Potrivit Google, primii editori raporteaza o crestere medie a vanzarilor de 9 %.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *