Înmatriculările de autoturisme în Europa au înregistrat o scădere fără precedent în luna aprilie, acesta fiind a zecea lună consecutivă de scădere, însă piaţa din România a înregistrat cea mai puternică creştere a înmatriculărilor comparativ cu luna aprilie a anului trecut, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Potrivit sursei citate, 830.447 autoturisme au fost înmatriculate în luna aprilie 2022 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în scădere cu 20,2% comparativ cu 1,040 milioane de unităţi în luna aprilie 2021. Toate marile pieţe auto din UE (Germania, Franţa, Spania şi Italia) au înregistrat scăderi de două cifre, variind de la un declin de 33% în Italia şi până la unul de 12,1% în Spania.
„Exceptând anul pandemic 2020, aceasta a fost cea mai slabă lună aprilie, în termeni de volume de vânzări, de la debutul publicării datelor statistice în 1990”, a subliniat ACEA într-un comunicat de presă.
În schimb, în România înmatriculările de autoturisme au crescut cu 23,4% în ritm anual în luna aprilie, până la 8.469 de unităţi, acesta fiind cea mai mare creştere procentuală înregistrată în Europa.
De asemenea, în primele patru luni ale acestui an, piaţa auto din România a avut cea mai mare creştere din Europa, cu un avans de 35,6% până la 37.447 autoturisme, în timp ce în Europa, vânzările de autoturisme au scăzut cu 13% până la 3,583 milioane de autoturisme.
Începând din primăvara lui 2021, piaţa auto din Europa şi America este frânată de o serie de probleme logistice, precum penuria de semiconductori. Cipurile electronice, fabricate în principal în Asia, sunt indispensabile pentru producţia de telefoane şi laptopuri, dar şi a automobilelor care includ din ce în ce mai multă tehnologie. Cu o stabilizare a aprovizionării cu semiconductori, ACEA prognoza o revenire a vânzărilor de automobile în al doilea semestru din 2022, însă războiul din Ucraina a limitat acest optimism.