Rezumat:
Intre lockdown, restrictii sanitare si epidemie, obiceiurile consumatorilor au suferit unele schimbari. Consecintele auspra sectorului de marketing dar si in alte sectoare sunt imediate. Pentru acest sfarsit de an 2021 va dezvaluim cateva din tendintele social media care vor domina anul 2022.
Cresterea Social Selling
Toate retelele sociale au navigat pe acest val propunand o serie de functionalitati precum Shopping direct pe aplicatii pentru a-i ajuta pe e-comercianti sa aiba o tinta precisa. Spre exemplu, recent, Pinterest a oferit utilizatorilor sai oportunitatea de a cumpara articole fara sa fie nevoiti sa paraseasca aplicatia.
Continuturi video
Izolati in case din cauza carantinei sau din alte motive, consumatorii au folosit mai des si mai mult Internetul pentru a se informa, pentru a comunica si pentru a se distra. Pentru a raspunde in mod eficient acestor nevoi de divertisment, marcile au mizat pe continuturile video care genereaza cele mai bune rezultate pe platformele de social media. Insa, clipurile video sunt cele mai cautate, precum cele de pe TikTok sau Reels pe Instagram.
Marketingul de influenta
Cine nu a primit macar o data mesaj de la un prieten care ne sfatuieste sa folosim un produs revolutionar sau cine nu a vazut un story al unei influencerite care ne vorbeste despre un obiect indispensabil in viata de zi cu zi? In 2022 nimeni nu va putea spune ca nu a vazut astfel de clipuri, este aproape imposibil…aceasta tendinta exista deja de cativa ani si se numeste marketing de influenta. Consumatorii au incredere in continutul distribuit de anturajul apropiatilor sau de influencerii lor favoriti.
Puterea crescanda a comunitatilor
In lume numaram aproape 50 de milioane de persoane care se considera “craetori” conform SignalFire. Acest lucru reprezinta un avantaj considerabil pentru voi. Acest lucru iti permite sa ai un anumit renume in randul comunitatilor co-creatoare de produse anexe.
Sursa: https://neads.io/blog/les-tendances-de-social-media-2022/