De-a lungul anilor, companiile au ajuns să înțeleagă valoarea investițiilor în Social Media și să înțeleagă sensul și posibilitățile depline din spatele termenului „social”.
Agențiile specializate în Social Media, așa cum este și Agenția re7consulting din București, oferă servicii de Marketing Online, care includ si serviciile de administrare Social Media firmelor care doresc sa promoveze afacerile lor abordând exact publicul țintă potrivit.
Firmele încep să înțeleagă că rețelele sociale nu mai sunt un instrument complicat, rezervat categoriei de tineri, cu interese dedicate comunicării, ci și o unealtă propice promovării produselor.
Rețelele sociale și-au dovedit nu numai utilitatea pentru a produce rezultate tangibile (monitorizare, clienți potențiali, vânzare socială), ci ajută activ la dezvoltarea unor legături solide între consumator și brandul său, pentru a îmbunătăți experiența clientului.
Aceste servicii de promovare Social Media sunt mai importante ca niciodată în etapa actuală a comețului online care a luat amploare.
Prin captarea informațiilor din conversațiile și mesajele din rețelele de socializare și prin îmbogățirea acestora prin analiza profilului, mărcile sunt capabile să-și înțeleagă mai bine consumatorii, să își direcționeze mai bine acțiunile și campaniile și să își informeze procesul decizional îmmarketing digital.
Campaniile lansate de agentia de Social Media pe rețelelor sociale va permite mărcilor, printre multe alte obiective, să:
- Dezvolte notorietate
- Crească comunitățile cantitativ și calitativ , abordând publicul țintă
- Consolideze angajamentului și interacțiunile prin programe de loialitate și ambasador al brandului
- Crească satisfacția clienților și percepția pozitivă
- Convertească contactele din rețelele sociale în clienți potențiali1. Dezvoltarea gradului de conștientizare a mărcii:
O acțiune de promovare social media determină creșterea gradului de cunoaștere a mărcii. Abordarea corectă pe care o face o agenție marketing digital cu servicii complete de promovare online este valoroasă pentru reducerea duratei ciclului de vânzări, creșterea cotei de piață și poziționarea ca lider a companiei.
Pentru orice firma este necesar să dezvolte o reputație și e nevoie de un audit care să îi permită să evalueze poziționarea și impactul potențial al acțiunilor de marketing în raport cu principalii concurenți. Există multe strategii de diferențiere.
Printre acestea se numără crearea de conținut original, personalizat în funcție de obiective, direcționarea potențialilor clienți în funcție de profilul lor, dezvoltarea produsului în funcție de perspectivele colectate pe social media, liniile de comunicare adaptate de interesele socio-demografice. Unii indicatori te ajută să monitorizezi aceste campanii iar o agenție social media poate urmări anumite obiective.
2. Cultivarea comunităților din Social Media și vizarea publicului potrivit:
Indicatorii pe care îi poți utiliza sunt:
- Performanța comunității: numărul de fani, abonați, defalcat pe canalul de socializare
- Creșterea comunității: rata de creștere a abonaților și a fanilor pe canalul social
- Ponderea comunității: numărul de fani și abonați în comparație cu cei ai concurenților tăi
- Ponderea vocii pe canale: procent din comunități pentru fiecare rețea socială comparativ cu totalul comunităților
- Vizite sociale: vizitatori de pe rețelele de socializare pe site-ul / blogul tău
3. Consolidarea angajamentului și interacțiuni prin programe de loialitate:
Principalul obiectiv este de a genera o relație de durată între publicul țintă și brand, prin identificarea persoanelor cheie pentru brandul și industria ta. Prin urmare, este necesar să comunici într-o manieră direcționată, în colaborare cu persoane care au credibilitate, legitimitate și autoritate în rețea. Nu vorbim neapărat despre un public ridicat printre acești lideri de opinie.
Deoarece, în funcție de piață, o comunitate mică, care este foarte activă și implicată , având un lider, este mai eficientă decât o comunitate pasivă mare. Prin urmare, poți iniția o strategie cu micro-influenceri sau chiar nano-influenceri.
Acesta este motivul pentru care strategiile eficiente de marketing pe rețelele sociale vizează în special colectarea și analiza mesajelor utilizatorilor și ale tuturor părților interesate pentru a detecta profilele pe care să le integreze:
- influenceri cu un public puternic
- micro-influenceri cu o legitimitate puternică
- ambasadori de brand și nanoinfluenceri cu un puternic capital de simpatie și implicare
Datorită acestui fapt, este posibil să accelerezi etapele de evaluare și comparare ale atingerii obiectivelor campaniilor de marketing.
4. Creșterea satisfacției clienților și percepția pozitivă:
Pentru a îmbunătăți experiența clienților, este necesar să captezi mesajele și opiniile care vorbesc despre produsele tale, pentru a măsura satisfacția și percepția și, mai presus de toate, evoluția lor în timp în funcție de acțiunile tale de marketing și alte acțiuni strategice ale companiei.
Iată câteva valori pe care le poți utiliza pentru a măsura obiectivele de satisfacție:
Percepția mărcii: Sentimente asociate cu marca și produsele tale,procentul de mesaje pozitive, percepția comparativă a concurenților.
Evoluția percepției: Rata de creștere a sentimentelor pozitive și negative.
Emoții asociate mărcii: acțiuni pozitive (distracție, satisfacție, fericire), negative (tristețe, furie …) și alte tipuri de emoții asociate interacțiunii clienților (anticipare, dezamăgire…).
5. Convertirea contactele de pe rețelele sociale în clienți potențiali:
O agenție specializată în servicii de Social Media Marketing generează conținut potrivit pentru campaniile dedicate rețelelor sociale.
Acticvitățile de administrare a conturilor de Social Media ofera oportunitati semnificative pentru generarea de clienți potențiali. Este recomandat să ceri agenției să formuleze strategia de Social Media Marketing potrivită pentru obiectivele tale, pentru a obține cât mai mulți clienți reali din cei potențiali.